DERS ADI

: Karşılaştırmalı Edebiyat II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4022 Karşılaştırmalı Edebiyat II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Karşılaştırmalı edebiyat farklı kültür ve diller arasında diyalog olasılıkları yaratır, böylece farklı kültürel normların tartışılabildiği demokratik bir platform oluşturma potansiyeline sahiptir. Bu ders çeşitli ülkelerin edebiyatlarından seçilmiş romanlarda bu olasılıkları araştırmak amacındadır. Bu yarıyıl, farklı zaman dilimlerinde, farklı kültürlerde üretilmiş olan romanlarda, çok tartışmalı bir konu olan beden ve onun farklı biçim ve temsilleri mercek altına alınacaktır. Bu dersin sonunda, öğrencilerin karşılaştırmalı edebiyatın temel kuramlarını ve toplumsal cinsiyet, ırk, post-sömürgeci, dinsel ve hayvan(laştırılmış) kalıplarındaki halleriyle bedenin farklı biçimde kavramsallaştırılma ve algılamasını öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karşılaştırmalı edebiyat kavramı ve kuramlarını tanıması
2   Karşılaştırmalı edebiyatın Post-Sömürgecilik, Çok-kültürlülük ve Feminizm gibi dünya görüşleriyle olan bağlarını görmesi
3   Batı ve Batı dışı edebiyat külliyatı arasında bağ ve diyalog kurabilmesi,
4   Edebiyat yoluyla kültürün inşa edilen bir yapı olduğuna ilişkin farkındalık geliştirerek farklı kültürel ifadelere duyarlılık geliştirmesi,
5   Durumlara ilişkin eleştirel pozisyonlar geliştirebilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karşılaştırmalı Edebiyat Nedir Ders Anlatımı ve Tartişma
2 Margaret Atwood, The Handmaid's Tale Bassnet, Giriş: "What is Comparative Literature Today", Chp. 1: "How Comparative Literature Cam into Being" Behdad and Thomas, Part I: "Roadmaps." Ders Anlatımı , Metin Analizi ve Tartışma
3 Kate Chopin, The Awakening Bassnet, Bölüm 2: "Beyond the Frontiers of Europe: Alternative Concepts of Comparative Literature" Behdad and Thomas, Part II: "Theoretical Directions" Öğrenci Sunumları: "Karşılaştırmalı Edebiyat" Ders Anlatımı, Metin Analizi, Tartışma ve Öğrenci Sunumu
4 Flannery O'Connor, Wise Blood Bassnet, Bölüm 3: "Comparing the Literatures of the British Isles" Behdad and Thomas, Part III: "Disciplinary Intersections" Öğrenci Sunumları: Pierre Ancet, Ucube Bedenlerin Fenomenolojisi Ders Anlatımı, Metin Analizi, Tartışma ve Öğrenci Sunumu
5 Arundhati Roy, The God of Small Things Bassnet, Bölüm 3: "Comparative Identities in the Postcolonial World" Behdad and Thomas, Part V: "Postcolonial Mobilities" Öğrenci Sunumları: "Kedi" Ders Anlatımı, Metin Analizi, Tartışma ve Öğrenci Sunumu
6 B J. M. Coetzee, Disgrace Bassnet, Bölüm 5: "Constructing Cultures: The Politics of Travellers' Tales" Behdad and Thomas, Part VI: "Global Connections." Öğrenci Sunumları: "J. M. Coetzee" Ders Anlatımı, Metin Analizi, Tartışma ve Öğrenci Sunumu
7 Philip Roth, The Human Stain Bassnet, Bölüm 6: "Gender and Thematics" Öğrenci Sunumları: Adrian Piper, "Passing for White, Passing for Black," in Ginsberg Ders Anlatımı, Metin Analizi, Tartışma ve Öğrenci Sunumu
8 Ara sınav
9 Kazuo Ishiguro, Never Let Me Go Bassnet, Bölüm 7: "From Comparative Literature to Translation Studies" Öğrenci Sunumları: Pierre Ancet, Ucube Bedenlerin Fenomenolojisi Ders Anlatımı, Metin Analizi, Tartışma ve Öğrenci Sunumu
10 Yaşar Kemal, Deniz Küstü Seyhan, Bölüm 1: Introduction: "Novel Moves," Bölüm 2: "Emergence of the Turkish Novel from the Spirit of Cultural Reform" Öğrenci Sunumları: "Yaşar Kemal'de Ölüm." Ders Anlatımı, Metin Analizi, Tartışma ve Öğrenci Sunumu
11 Elif Şafak, Pinhan Seyhan, Bölüm 3: "Growing Pains of the Nation," Bölüm 4: "Social Responsibility and the Aesthetic Imperative." Öğrenci Sunumları: Pierre Ancet, Ucube Bedenlerin Fenomenolojisi Ders Anlatımı, Metin Analizi, Tartışma ve Öğrenci Sunumu
12 Bilge Karasu, Gece Seyhan, Bölüm 5: "Istanbul: City as Trope and Topos of Crossed Destinies," Bölüm 7: "Scheherazade's Progeny: The Modern Postmodern Will to Nation" Öğrenci Sunumları: "Çiftdilli Yazarlar" Ders Anlatımı, Metin Analizi ve Tartışma
13 Yaşar Kemal, Kuşlar da Gitti Seyhan, Afterword Ders Anlatımı, Metin Analizi, Tartışma ve Öğrenci Sunumu
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Ali Behdad and Dominic Thomas, eds., A Companion to Comparative Literature
Susan Bassnett, Comparative Literature: A Critical Introduction
Azade Seyhan, Tales of Crossed Destinies: The Modern Turkish Novel in a Comparative Context

Margaret Atwood, The Handmaid's Tale
Kate Chopin, The Awakening
Flannery O'Connor, Wise Blood
Margaret Atwood, The Blind Assassin
Arundhati Roy, The God of Small Things
Yaşar Kemal, Deniz Küstü,
J. M. Coetzee, Disgrace
Philip Roth, The Human Stain
Kazuo Ishiguro, Never Let Me Go
Elif Şafak, Pinhan
Yaşar Kemal, Kuşlar da Gitti
Bilge Karasu, Gece
Haruki Murakami, Sputnik Sweetheart

Pierre Ancet, Ucube Bedenlerin Fenomenolojisi
Elaine Ginsberg, ed., Passing and the Fictions of Identity.
Kitap-lık
"Kedi," v. 96, Tem-Ağus. 2006;
"Çiftdilli Yazarlar," v. 98, Ekim 2006;
"Karşılaştırmalı Edebiyat," v. 115, Nisan 2008;
"Yaşar Kemal'de Ölüm," v. 122, Aralık 2008;
"J. M. Coetzee," v. 148, Nisan 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Tartışma
Metin Çözümlemesi
Öğrenci Sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavından birisi araştırma ödevi olarak yapılacaktır. Burada yapılan araştırmanın niteliği, güncelliği ve ana düşünceye entegrasyonu, tartışmanın anlamlılığı, tutarlılığı, düşünce gelişimindeki akıcılık ve dilin doğru ve deyimsel kullanılmasındaki başarı gibi ölçütler göz önüne alınacaktır.
Sınıf içinde yapılan sınavda açık uçlu sorular sorulduysa soruyla kurulan mantıksal bağlantı, açımlamadaki ve düşünce geliştirmedeki tutarlılık ve dilin doğruluğu ve akıcılığı aranan temel ölçütlerdir.
Derse katılımdan alınacak puan sınıf içi tartışmalarına yapılan entelektüel katkı düzeyiyle orantılı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Sınıf içi tartışmaları anlamak ve izleyebilmek için her haftaya ait okuma ödevlerin kesinlikle yapılması gerekmektedir. Bu yüzden her öğrencinin okuma metinlerini entelektüel bir düzeyde tartışmaya hazır olması gerekmektedir. Aynı zamanda, daha önce tartışılan konularla mevcut konu arasında bağlantılar kurarak temeldeki tema ve sorunlar üzerine daha geniş bir bakış geliştirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis tel: 232 301 8678
E-posta: gokcenils@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 1 2
Ödev Hazırlama 1 7 7
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 0,5 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555455
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.45555
ÖK.55555