DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Irk ve Sınıf

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4035 Amerikan Edebiyatında Irk ve Sınıf SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders, Amerikan toplumunda sınıf kavramının, ırk, etnisite, toplumsal cinsiyet ve yaş gibi konularla karşılıklı ilişkilerini ve etkileşimlerini ele alacaktır. Toplumsal ve ekonomik sınıfların ortaya çıkışı ve evrimi öncelikle dünya tarihinde, sonra da sınıfsız toplum olma idealiyle kurulmuş olan Amerikan toplumunun tarihinde incelenecek ve tartışılacaktır. Amerikan tarihinde sınıfsız toplum olma idealiyle çelişen en önemli olgular ırkçılık ve kölelik kurumları olduğu için, ABD'de sınıf ırktan bağımsız olarak düşünülemez. Bu dersin amacı, bu iki kategorinin Amerikan toplumunda nasıl bir karşılıklı ilişki içinde oluştuğunu ve sınıf kavramının neden ırk söyleminin gölgesinde kaldığını ortaya koymaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınıf kavramı ve tarihi hakkında bilgi sahibi olması;
2   Sınıf kavramına ilişkin temel kuramları öğrenmesi;
3   Yazın yapıtlarını sınıf ilişkileri merceğinden değerlendirebilmesi;
4   Sınıf kavramının toplumsal cinsiyet ve ırk ile olan bağlarını görmesi;
5   Sınıf konusunda ikna edici argümanlar geliştirebilmesi;
6   Güncel durumlarda, sınıf ilişkilerinin ortaya çıktığı biçimleri tanıması ve değerlendirmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı: Günlük Yaşamda Sınıflar Ders Anlatımı, Tartışma
2 Veblen, bölüm I "Introductory," bölüm II "Pecuniary Emulation." Ders Anlatımı, Tartışma
3 Veblen bölüm III "Conspicuous Leisure," bölüm IV "Conspicuous Consumption." Ders Anlatımı, Tartışma
4 Veblen,bölüm X "Modern Survivals of Prowess," bölüm "The Higher Learning as an Expression of Pecuniary Culture." Ders Anlatımı, Tartışma
5 Day, Giriş, bölüm I "Medieval" Ders Anlatımı, Tartışma
6 Day, bölüm II "The Renaissance," bölüm III "The Civil War and after." Ders Anlatımı, Tartışma
7 Day, bölüm IV "The Eighteenth Century," bölüm V "The Nineteenth Century," Öğrenci Sunumu: Ehrenreich, Nickel and Dimed Ders Anlatımı, Tartışma, Öğrenci Sunumları
8 Ara sınav
9 Day, bölüm VI "The Twentieth Century." Fussell, bölüm I "A Touchy Subject," Öğrenci Sunumu: Nelson W. Aldrich, Jr., Old Money Ders Anlatımı, Tartışma, Öğrenci Sunumları
10 Fussell, bölüm II "An Anatomy of the Classes," bölüm III "Appearance Counts." Öğrenci Sunumu: Bell hooks, Where We Stand: Class Matters Ders Anlatımı, Tartışma, Öğrenci Sunumları
11 Fussell, bölüm IV "About the House," bölüm V "Consumption, Recreation, Bibelots." Öğrenci Sunumu: London, The Iron Heel. Ders Anlatımı, Tartışma, Öğrenci Sunumları
12 Fussell, bölüm VI "The Life of the Mind," bölüm IX "The X Way Out." Öğrenci Sunumu: Fitzgerald, The Great Gatsby. Ders Anlatımı, Tartışma, Öğrenci Sunumları
13 Fussell, bölüm VII "Speak, That I May See Thee," bölüm VIII "Climbing and Sinking, and Prole Drift." Öğrenci Sunumu: Howells, Hazard of New Fortunes Ders Anlatımı, Tartışma, Öğrenci Sunumları
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders materyalleri; kuramsal ve tarihsel metinlerden (oto)biyografik anlatılara, gazetecilik yapıtlarından öykü ve romanlara uzanan geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır.
Theory of Leisure Class, Thorstein Veblen
Class (New Critical Idiom), Gary Day
Class, Paul Fussell
Race, Class and Gender, Paula Rothenberg
How the Other Half Lives, Jacob Riis
Nickel and Dimed, Ehrenreich
"Harlem" James Baldwin
"How Bigger Was Born" (Native Son'dan), Richard Wright
Old Money: The Mythology of Wealth in America, Nelson W. Aldrich, Jr.
Where We Stand: Class Matters, bell hooks
Iron Heel, Jack London
(Selections from) The Haves and Have-Nots, Barbara Solomon
The Great Gatsby, F. Scott Fitzgerald
Poor White, Sherwood Anderson
Hazard of New Fortunes, William Dean Howells

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Tartışma
Öğrenci Sunumları




Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav: % 40
Final Sınavı: % 60

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavından birinin araştırma ödevi olması durumunda yapılan araştırmanın niteliği, güncelliği ve ana düşünceye entegrasyonu, tartışmanın anlamlılığı, tutarlılığı, kaynakların analiz ve sentezlenmesindeki entelektüel düzey, düşünce gelişimindeki akıcılık ve dilin doğru ve deyimsel kullanılmasındaki başarı gibi ölçütler göz önüne alınacaktır.
Sınıf içinde yapılan sınavda açık uçlu sorular sorulduysa soruyla kurulan mantıksal bağlantı, açımlamadaki ve düşünce geliştirmedeki tutarlılık ve dilin doğruluğu ve akıcılığı aranan temel ölçütlerdir.
Küçük sınavlarda genellikle o günkü derse hazırlık ölçülecek ve soru(lar) yorumdan çok, okunması istenen metinlerde verilen bilgilere ilişkin olacaktır.
Tüm sınavlarda yorumlanması istenen durumlar gerçekler ve bilgiyle desteklenmek zorundadır.
Sunumlarda; konuya hâkimiyet, anlatımdaki açıklık ve netlik, düşüncelerin organizasyonu, zamanlama ve sorulara verilen yanıtların bilgi birikimine işaret etmesi ve mantık çerçevesinde ifadesi aranan temel değerlendirme ölçütleridir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğretim Planında Sunum için belirtilen kitapların yerine listeden başka kitaplar da seçilebilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis telefon: 232 301 8678
E-posta: gokcenils@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 1 2
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 0,5 1
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155545
ÖK.2443445
ÖK.35555535
ÖK.4433435
ÖK.55555554455355
ÖK.655544555