DERS ADI

: Amerika'da Bilim Kurgu ve Fantazi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4029 Amerika'da Bilim Kurgu ve Fantazi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Fantastik ve bilim-kurgu edebiyatın temel unsurları esas alınarak Amerikan fantastik ve bilim-kurgu edebiyatının yaratığı alternatif dünya görüşlerini incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fantezi ve bilimkurgu edebiyatını kuram ve tür olarak karşılaştırabilme ve ayırt edebilme
2   Fantezi ve bilimkurgu edebiyatının inşa ettiği alternatif dünya ve dünya görüşlerine tanıyabilme ve tanımlayabilme.
3   "Gerçekçilik" olgusunu fantastik kuramlar çerçevesinde sorgulayabilme.
4   Fantezi ve bilimkurgu edebiyatının ideolojik dayanak noktalarını tanımlayabilme.
5   Amerikan Fantezi ver bilimkurgu edebiyatının önemli yazarları ve yapıtları hakkında genel fikir yürütebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fantastik Tarzına Eleştirel Yaklaşımlar Tzetvan Todorov . The Fantastic, Amaryll Chanady Magical Realism and the Fantastic:
2 Fantastik tarzına Eleştirel Yaklaşımlar Rosemary Jackson Fantasy; The Literature of Subversion.
3 Bilim Kurgu Tarzına Eleştirel Yaklaşımlar Edward James, The Cambridge Companion to Science Fiction, Carl Freedman, Critical Theory and Science Fiction.
4 Fantastik Edebiyat ve Mitoloji Neil Gaiman, American Gods
5 Fantastik Edebiyat ve Mitoloji Neil Gaiman, American Gods
6 Fantastik Edebiyat ve Mitoloji Neil Gaiman, American Gods
7 Ara Sınav
8 Fantastik Edebiyat ve Yerel İnanışlar A.A Carr, Eye Killers
9 Fantastik Edebiyat ve Yerel İnanışlar A.A Carr, Eye Killers
10 Bilim Kurgu ve Alternatif Dünyalar Sheri S Tepper, Grass
11 Bilim Kurgu ve Alternatif Dünyalar Sheri S Tepper, Grass
12 Bilim Kurgu ve Alternatif Dünyalar Octavia Butler, The Fledgling
13 Bilim Kurgu ve Alternatif Dünyalar Octavia Butler, The Fledgling
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Badmington, Neil, ed.. Posthumanism. Readers in Cultural Criticism Ser. New York: Palgrave,
2000.
Butler, Octavia. The Fledgling New York: Seven Stories, 2005.
Carr, A.A. Eye Killers. Stillwater: U of Oklahoma P, 1995.
Chanady, Amaryll Beatrice. Magical Realism and the Fantastic: Resolved Versus Unresolved
Antinomy. New York: Garland, 1985.
Freedman, Carl. Critical Theory and Science Fiction. Hanover; Wesleyan UP, 2000.
Gaiman, Neil. American Gods. New York: HarperPerennial, 2001.
Jackson, Rosmary. Fantasy: The Literature of Subversion. London: Methuen, 1981.
James, Edward and Farah Mendlesoh, eds. The Cambridge Companion to Science Fiction.
Cambridge: Cambridge UP, 2004.
Tepper, Sheri S. Grass
Todorov, Tzvetan. The Fantastic: A Structural Approach to a Literary Genre. New York: Cornell
UP, 1973.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.
5. Sınavlarda verilen süre dahilinde soruları yanıtlamak zaruridir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında hiçbir kitap, ders notu vb. kullanamazlar.
3. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
4. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis Tel: 301-8679
e-mail: korpez@hotmail.@com.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günler: 15:00-!7:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14553
ÖK.234545
ÖK.3553555355
ÖK.4555
ÖK.534444