DERS ADI

: Yahudi-Amerikan Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3027 Yahudi-Amerikan Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. AYŞEGÜL GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Yahudi Amerikalı birey ve kültürünün Amerika da yaşadığı deneyim ve değimleri, belli başlı Yahudi Amerikalı yazarların romanlarında incelenen temel kavramlar ve konular üzerinden tartışarak incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin belli başlı Yahudi Amerikalı yazarlar ve romanları konusunda fikir sahibi olabilmesi
2   Belli başlı Yahudi Amerikalı yazarların romanlarında, Yahudi Amerikalı bireyi ve kültürünü oluşturan temel kavramları fark edebilmesi
3   Yahudi Amerikalı kimliğinin Amerika da karşılaştığı deneyimler ve değişimler sonucu, geleneksel ve daha modern anlayış arasında kültürel olarak yaşadığı çelişkileri inceleyebilmesi
4   Yahudi Amerikalı kimliğin, Yahudi Amerikalı ve Amerikalı olmak konusunda yaşadığı çatışmaları tartışabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersi tanıtım
2 Goodbye Columbus Metnin okunup tartışılması
3 Breadgivers Metnin okunup tartışılması
4 Breadgivers Metnin okunup tartışılması
5 The Shawl Metnin okunup tartışılması
6 Everything is Illuminated Metnin okunup tartışılması
7 Everything is Illuminated Metnin okunup tartışılması
8 Ara sınav
9 Seize the Day Metnin okunup tartışılması
10 American Pastoral Metnin okunup tartışılması
11 American Pastoral Metnin okunup tartışılması
12 American Pastoral Metnin okunup tartışılması
13 Tell me A Riddle Metnin okunup tartışılması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Roth, Philip. Goodbye Columbus and Five Short Stories.
Yezierska, Anzia. Breadgivers
Ozick, Cynthia.The Shawl.
Foer, Jonathan Safran. Everything is Illuminated.
Roth, Philip. American Pastoral
Bellow, Saul. Seize the Day.
Olsen, Tillie. Tell Me a Riddle.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, derste incelenecek romanların tartışılması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yahudi Amerikalı yazarların romanlarında, Yahudi Amerikalı kimliği ve kültürü ile ilgili olarak ele alınan temel çatışmaları, konuları öğrencilerin analiz edebilmesi

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25555
ÖK.3455
ÖK.455