DERS ADI

: Amerikan Romanı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3023 Amerikan Romanı ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Ders belli başlı Amerikan romanları ve akımlarını kuramsal kapsamı içinde inceler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler Amerikan romanı alanında 19ncu yüzyılın ikinci yarısı ile 1980 li yılları kapsayan dönem içinde yer alan belli başlı edebi eser ve akımları değerlendirip tanıyabileceklerdir.
2   Roman incelemesi ile ilgili belli başlı kurgusal özellikleri, tema, karakter incelemesi, vb. tanıyarak eserleri inceleyebileceklerdir.
3   İgili dönemler ve güncel edebiyat eleştirisi yöntemleri doğrultusunda okudukları metne eleştirel bakma yazılı ifade etme becerisi kazanacaklardır.
4   Öğrenciler okudukları metinlerde yer alan çeşitli kavramları değerlendirip yöneltilen sorular doğrultusunda çıkarımlar yapabilmeyi öğreneceklerdir.
5   Öğrenciler konuları ile ilgili online kaynaklara ulaşmayı ve kullanmayı da ders için oluşturulan blog sayfası sayesinde sağlayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtımı genel kapsam Ders ile ilgili genel tanıtım
2 The Art of the Novel/an introduction/major themes issues, movements-integrated to the class throughout the semester Ders içeriği ile ilgili edebi dönemleri tanıtan sunum
3 N. Hawthorne, Young Goodman Brown; Rappaccini s Daughter; Yazar N. Hawthorne ve serleri Young Goodman Brown; Rappaccini s Daughter; ile ilgili sunum temalar ve ilgili eleştiri akımlarının tanıtımı
4 N. Hawthorne, The Scarlet Letter N. Hawthorne, The Scarlet Letter ile ilgili sunum temalar ve ilgilieleştiri akımların tanıtımı
5 H. Melville, Moby Dick; H. Melville, Moby Dick; ile ilgili sunum temalar ve ilgilieleştiri akımların tanıtımı
6 Henry James, The Aspern Papers; Henry James, The Aspern Papers ile ilgili sunum temalar ve ilgilieleştiri akımların tanıtımı
7 Henry James, The Golden Bowl Henry James, The Golden Bowl ile ilgili sunum temalar ve ilgilieleştiri akımların tanıtımı
8 Arasınav
9 F.Scott Fitzgerald, The Great Gatsby F.Scott Fitzgerald, The Great Gatsby ile ilgili sunum temalar ve ilgilieleştiri akımların tanıtımı
10 F.Scott Fitzgerald, The Great Gatsby F.Scott Fitzgerald, The Great Gatsby ile ilgili sunum temalar ve ilgilieleştiri akımların tanıtımı
11 W. Faulkner, As I Lay Dying; The Bear W. Faulkner, As I Lay Dying; The Bear ile ilgili sunum temalar ve ilgilieleştiri akımların tanıtımı
12 J. Barth, Lost in the Funhouse, metaficiton and a Poetics of postmodernism; a theory of parody; intertextuality T. Pynchon, Paul Auster J. Barth, Lost in the Funhouse, metaficiton and a Poetics of postmodernism; a theory of parody; intertextuality T. Pynchon, Paul Auster ile ilgili sunum temalar ve ilgilieleştiri akımların tanıtımı
13 J. Barth T. Pynchon, Paul Auster--devam . Barth T. Pynchon, Paul Auster--sunum devam
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

N. Hawthorne, H. Melville, M.Twain, H.James, F.S.Fitzgerald, William Faulkner, J.Barth, T.Pynchon, P.Auster. T. Morrison. Vb. Ders ile ilgili kaynaklar gerekli görüldüğünde öğrenci önceden bilgilendirilmek koşulu ile değiştirilebilir, azaltılabilir veya daha uygun güncel metinler eklenebilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Her ders için seçilen okuma metinleri öğrenciye dağıtılan ders programı ve dersin blog (internet) sayfası aracılığı ile önceden öğrenciye duyurulur ve gereken ön hazırlığın yapılması sağlanır.
2. Gerektiğinde dersin okuma materyali ile ilgili tarihi ve veya güncel belgeseller, eserlerin yazarları ve dönemleri ile ilgili bilgilendirme amaçlı görsel materyal film de dersin blog sayfasına yüklenir. Görsel materyal online olarak mümkün olmadığı takdirde, kısa süreli olarak derste izletme ve tartışma şeklinde de çalışılabilir.
Bilgisayar Uygulamaları:
Ders için oluşturulan blog sayfası ilgili ders materyalinin paylaşımı ve ders ile ilgili duyuruların öğrenciye eriştirildiği bir ortamdır. Bu ortam üzerinden öğrencinin derste incelenen yazılı ve görsel metinlere ders dışı zamanlarda da erişmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar
Dönem boyunca iki (2) sınav gerçekleştirilecektir.
Ara Sınav (%50)
Ara sınav ilgili sınav tarihine kadar okunan eserler ile ilgili sınıf içi sınavı şeklinde olup, öğrencinin çalışılan eserler ile ilgili bilgisini sınav sırasında yazacağı kompozisyon ve veya kısa soru cevap şeklinde sınav ile değerlendirmeyi amaçlar. Gerekli görüldüğünde kısa soru cevap yöntemi de uygulanabilir.

Final(%50)
Ara sınav ilgili sınav tarihine kadar okunan eserler ile ilgili sınıf içi sınavı şeklinde olup öğrencinin çalışılan eserler ile ilgili bilgisini ölçmeye dayalı olarak kompozisyon şeklinde ve veya kısa soru cevap şeklinde sınav ile değerlendirmeyi amaçlar. Gerekli görüldüğünde kısa soru cevap yöntemi de uygulanabilir. Gerekli görüldüğünde ev ödevi şeklinde de gerçekleştirilebilir.

Değerlendirme Kriteri

1. İlgili ara sınav ve final sınavlarında öğrencinin incelenen konularla ilgili bilgisi ölçülür. Kompozisyon sınavlarında amaç, sorulan soruya verilen cevabın İngilizce olarak kompozisyon yazım kuralları ölçüsünde ve kendi içinde tutarlı, anlaşılabilir olmasıdır.
2. Kısa soru cevap şeklinde gerçekleştirilecek sınavlarda bilgi sınanır.
3. Dönem içinde okutulacak metinlerle bağlantılı olarak gerektiğinde ev ödevi şeklinde de gerçekleşebilecek sınavlarda, öğrencinin hazırlayacağı araştırma ödevinin (Research paper) MLA kurallarına uygun olması beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenci her derse hazırlıklı olarak katılmak ve derslerin % 70 ine devam etmek zorundadır.
2. Ders ile ilgili olarka öğrenciye verilen araştırma ödevlerinin MAL yazım kurallarına ve akademik etik anlayışa uygun olması istenir.
3. Geç getirilen ödevler önceden belirtilen oranda düşük not üzerinden değerlendirilir.
4. Derse devam mecburiyeti olmayan öğrenci ilgili dönem içinde okutulmakta olan eserleri bilmek ve takip etmekle yükümlüdür.
5. Öğrencinin akademik etik kurallara uyması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 29 29
Final Sınavı 1 6 6
Vize Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15455
ÖK.24555555
ÖK.3555555
ÖK.4554555
ÖK.55