DERS ADI

: Amerika'da Gerçekçilik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3021 Amerika'da Gerçekçilik ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı İç Savaş döneminden başlayarak 1. Dünya Savaşı na kadar olan süreçteki belli başlı Amerikalı yazarları ve eserlerini incelemek, bir önceki dönemle kıyaslayarak yeni bir yüzyıla doğru ilerleyen Amerika nın kültürel, yazınsal ve toplumsal dinamiklerini ele almaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   edebiyat-şehirleşme, edebiyat-sanayi, ve edebiyat-iş kavramları arasındaki ilişkiyi kavrar.
2   kente göç etmenin edebiyattaki izlerini sürer.
3   gerçekçi dönemin özelliklerini bilir ve bu çerçevede toplumsal-sanatsal eleştiri yapabilir.
4   Amerikan edebiyatının 19. yy. ortalarından itibaren sergilediği değişimleri fark ve tespit eder.
5   Amerikan yazınında sınıf kavramının farkına varır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş- American Gerçekçiliği Mark Twain, Adventures of Huckleberry Finn Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
2 BÖLGESELCİLİK/YEREL RENKLER: Mark Twain, Adventures of Huckleberry Finn Mark Twain, Adventures of Huckleberry Finn Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
3 BÖLGESELCİLİK/YEREL RENKLER: Kate Chopin, Desiree's Baby, A Pair of Silk Stockings, The Storm Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
4 GERÇEKÇİLİĞİN YÜKSELİŞİ: William Dean Howells, The Rise of Silas Lapham Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
5 GERÇEKÇİLİĞİN YÜKSELİŞİ: William Dean Howells, The Rise of Silas Lapham Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
6 GERÇEKÇİLİĞİN YÜKSELİŞİ: Charles Chesnutt, The Wife of His Youth and Other Stories Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
7 GERÇEKÇİLİĞİN YÜKSELİŞİ: Charles Chesnutt, The Wife of His Youth and Other Stories Charles Chesnutt, The Wife of His Youth and Other Stories Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
8 ARASINAV
9 DOĞACILIK ANLAYIŞI: Stephen Crane, The Men in the Storm, Maggie Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
10 DOĞACILIK ANLAYIŞI: Edith Warton, Ethan Frome Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
11 DOĞACILIK ANLAYIŞI: Edith Warton, Ethan Frome Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
12 DOĞACILIK: Jack London, Call of the Wild Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
13 DOĞACILIK: Jack London, Call of the Wild Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
14 GENEL TEKRAR SINIF TARTIŞMASI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mark Twain, Adventures of Huckleberry Finn
Kate Chopin, Desiree's Baby, A Pair of Silk Stockings, The Storm
William Dean Howells, The Rise of Silas Lapham
Charles Chesnutt, The Wife of His Youth and Other Stories
Stephen Crane, The Men in the Storm, Maggie
Edith Warton, Ethan Frome
Jack London, Call of the Wild
Frank Norris, Octopus

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf içi tartışmalara katılmak, okuma parçalarını önceden okuyup gelmek, okuduklarını ikincil kaynaklarla desteklemek, sunum yapabilmek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Bir arasınav
2. Bir dönemsonu sınavı

Değerlendirme Kriteri

Yazın analizi yapabilmek, analitik düşünmek, gerçekçilik ile ilgili kavram, teori ve terimleri gerek sınıf içi tartışmalarda gerekse sınav esnasında kullanmak, gerektiği yerde okuduklarından alıntılar yapabilmek

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse zamanında gelmek
2. O güne ait okuma metinlerini okumuş olmak
3. Sınıf içi grup tartışmalarına katılmak
4. Nitelikli soru sorabilmek
5. Olabildiğince devamsızlık yapmamak ve derse katılmak
6. Cep telefonlarını kapalı tutmak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her gün

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14455
ÖK.23444
ÖK.3554454
ÖK.455454
ÖK.555535355