DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Müzik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2028 Amerikan Edebiyatında Müzik SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. CARL JEFFREY BOON

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Dersin amacı, Afrikalı Amerikalıların müziğinin önemini vurgulamak, bu müziğin Amerikan edebiyat örneklerinde nasıl sergilendiğini görmek, müzik ve edebiyat bağını kurmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Blues müzik ve Afrikalı-Amerikalı yazının kesiştiği noktaları görür.
2   Afrikalı-Amerikalıların müziğinin Amerikan edebiyatındaki yerini kavrar.
3   Müzik ve edebiyat ilişkisini kurar.
4   Afrikalı-Amerikalı sanatçıların gerek yazın gerekse müzik alanlarındaki eserlerini tarihsel süreç içinde karşılaştırır.
5   Afrikalı-Amerikalı yazarlarda blues motifler tespit edebilmeyi öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
2 Blues: kısa bir tarihçe Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
3 Blues: kısa bir tarihçe Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
4 The Land Where the Blues Began Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
5 The Land Where the Blues Began Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
6 "The Little Man at Chehaw Station", Ralph Ellison Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
7 "The Little Man at Chehaw Station", Ralph Ellison Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
8 ARASINAV
9 "The Man Who Was Almost a Man", Richard Wright Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
10 "The Blues I'm Playing", Langston Hughes Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
11 "Sonny's Blues", James Baldwin Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
12 "The Weary Blues", Langston Hughes Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
13 "The Weary Blues", Langston Hughes Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
14 GENEL TEKRAR SINIF TARTIŞMASI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. The Land Where the Blues Began, Alan Lomax
2. "The Weary Blues", Langston Hughes
3. "The Blues I'm Playing", Langston Hughes
4. "The Little Man at Chehaw Station", Ralph Ellison
5. "The Man Who Was Almost a Man", Richard Wright
6. "Sonny's Blues", James Baldwin

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf içi tartışmalara katılmak, okuma parçalarını önceden okuyup gelmek, okuduklarını ikincil kaynaklarla desteklemek, sunum yapabilmek

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

. 1 Arasınav
1 Dönemsonu sınavı

Değerlendirme Kriteri

Yazın analizi yapabilmek, analitik düşünmek, Amerikan edebiyatında geçen blues müzik ile ilgili kavram, teori ve terimleri gerek sınıf içi tartışmalarda gerekse sınav esnasında kullanmak, gerektiği yerde okuduklarından ve/veya dinlediklerinden alıntılar yapabilmek

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse zamanında gelmek
2. O güne ait okuma metinlerini okumuş olmak
3. Sınıf içi grup tartışmalarına katılmak
4. Nitelikli soru sorabilmek
5. Olabildiğince devamsızlık yapmamak ve derse katılmak
6. Cep telefonlarını kapalı tutmak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14421445
ÖK.24421445
ÖK.35
ÖK.4554
ÖK.55