DERS ADI

: Amerikan Kısa Öyküsü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2026 Amerikan Kısa Öyküsü ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Amerikan Kısa Öykü geleneğinin temel unsurları esas alınarak başlıca 19 uncu yüzyıldan günümüze kısa öykü metinleri incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan kısa öykü geleneğinin 19 unucu yüzyıldan günümüze kadar olan tarihsel gelişimini sosyal ve kültürel sebepleriyle birlikte ele alarak incelemek.
2   Kısa öykü kuramlarını roman kuramlarıyla karşılaştırarak kısa öyküleri biçimlendiren ortak geleneksel anlatım modellerini tanıyabilme ve tanımlayabilme, kuramsal çatıyı kurabilme.
3   Kısa Öykünün kendine özgü biçimsel ve sanatsal özelliklerini seçilen metinlerde tanıyabilme.
4   Amerikan kısa öykücülüğünde önemli yazarlar ve yapıtları hakkında fikir yürütebilme.
5   Amerikan kısa öykülere farklı eleştirel yaklaşımlar getirebilme.
6   Okuma ve analiz yapma becerisini kazanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Amerikada Kısa Öykünün tarihçesi Kısa Öykünün Amerika da ilk örnekleri ve gelişim süreci
2 Kısa Öykü Kuramları Short Story Theories (Reading Packet 1)
3 19. yüzyıl Amerikan Kısa Öyküsü A New England Nun (1891) Mary E. Wilkins Freeman
4 19. yüzyıl Amerikan Kısa Öyküsü The Story of An Hour, A Respectable Woman, Desiree s Baby----Kate Chopin
5 19. yüzyıl Amerikan Kısa Öyküsü A Journey (1899)- Edith Warton,
6 19. yüzyıl Amerikan Kısa Öyküsü Bartleby the Scrivener (1853) ----Herman Melville
7 19. yüzyıl Amerikan Kısa Öyküsü "The Yellow Wallpaper" (Charlotte Perkins Gilman)
8 Ara-Sınav
9 20 yüzyıl Amerikan Kısa Öyküsü Lottery Shirley Jackson
10 20 yüzyıl Amerikan Kısa Öyküsü A Rose for Emily ----William Faulkner
11 20 yüzyıl Amerikan Kısa Öyküsü A Distant Episode ---Paul Bowles
12 20 yüzyıl Amerikan Kısa Öyküsü The Death of Justina, The Swimmer ------John Cheever
13 20 yüzyıl Amerikan Kısa Öyküsü The Shawl Cynthia Ozick
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Kitabı:

May, Charles E. New Short Story Theories. Athens, Ohio UP, 1994.

Bendixen, Alfred and James Nagel, eds. A Companion to the American Short Story. Malden, Mass.: Blackwell,
2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.
5. Sınavlarda verilen süre dahilinde soruları yanıtlamak zaruridir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında hiçbir kitap, ders notu vb. kullanamazlar.
3. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
4. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri; 14:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14553
ÖK.234545
ÖK.3553555355
ÖK.4555
ÖK.534444
ÖK.6355