DERS ADI

: Amerikan Kültür Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2024 Amerikan Kültür Tarihi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HAKAN DİBEL

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere Amerikan kültür tarihi hakkında bilgi vermektir. Amerikan kültüründe önemli yere sahip birincil kaynaklardan örnekler verilerek Amerikan kültürünü oluşturan temel kavramlar üzerinde durulmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan kültür tarihi hakkında bilgi sahibi olma.
2   Amerikan kültür tarihini ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Amerikan kültür tarihini oluşturan birincil kaynakları yorumlama ve metin çözümlemesi yapabilme.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilme
5   Kültür çalışmalarında kullanılan kuramsal yaklaşımları bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültürün Tanımı, Çoğulculuk, Amerika da Yaşam Tanışma
2 Geleneksel Amerikan Değerleri ve İnanışları Sınıf Tartışması
3 Amerika da Din Algısı Sınıf Tartışması
4 Amerika da Sınır Mirası ve Sınır Ruhu Sınıf Tartışması
5 Amerikan Kültüründe Bolluk ve Zenginlik anlayışı Sınıf Tartışması
6 Amerikan İş dünyası Sınıf Tartışması
7 Amerikan Hükümet Yapısı ve Amerika da Siyaset Sınıf Tartışması
8 Ara Sınav Sınıf Tartışması
9 Amerika da Etnik ve Irksal Asimilasyon Sınıf Tartışması
10 Amerika da Eğitim Sınıf Tartışması
11 Amerika da Serbest Zamanların Değerlendirilmesi Sınıf Tartışması
12 Amerikan Aile Yapısı Sınıf Tartışması, Genel Tekrar
13 21. Yüzyılda Amerikan Değerleri Sınıf Tartışması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Breidlid, Anders and et al eds. American Culture: An Anthology of Civilization Texts. London and New York: Routledge, 1996.
Datesman, Maryanne, Crandall, Joann, Kearny, Edward N. The American Ways: An Introduction to American Culture. New York: Longman, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin öğretmeni tarafından dersin anlatılması ve görsel materyallerle anlatılan dersin desteklenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dilbilgisi kurallarına uyulması, tartışmanın içeriğinin düzgünlüğü, önemli anahtar kelimelerin kullanılması,
Öğrencinin gerekli okumaları yapmış olması ve derste anlatılan temel dinamikleri tanımlayıp kullanabilmesi.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 oranında derse katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15543
ÖK.25543
ÖK.35543
ÖK.45543
ÖK.55543