DERS ADI

: Nesne Kültürü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2012 Nesne Kültürü SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Ders, kültürü oluşturan nesnelerin tarih içinde var edilme, ortaya çıkma nedenleri ile bu nesnelerin kültür içinde kazanmış oldukları anlam örgüsü üzerinde yoğunlaşır. Ders süresince öğrenci hem alan bilgisi edinir, hem de akademik nitelikli araştırma basamaklarını öğrenerek çalışmalarını ders içinde sunma hakkında bilgi ve deneyim kazanır. Alanla ilgili akademik makalelerin içeriğini ve mekanik yapısını tanır. Bu dersi tercih eden öğrenciler araştırmak istedikleri konu ile ilgili araştırma basamaklarını öğrenirler; kendilerine özgü fikirlerini geliştirip konu seçmeyi, sınıflamayı, araştırma metni taslağı yapmayı kurallarına göre araştırma metni yazarak sunmayı öğrenirler. Ders, öğrencinin yoğunluklu olarak çalışması ve fikir üretmesini teşvik eder. Tüm çalışmalar süresince öğrenci sınıf arkadaşları ile etkileşimli çalışmayı öğrenir. Öğrenci araştırdığı nesneye belirli bir eleştirel bakış açısından bakabilmeyi öğrenir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci Nesne Kültürü/ (Material Culture Studies) alanı ile ilgili bilgi edinir
2   Öğrenci incelemek istediği bir kültür nesnesine yoğunlaşarak bu nesne ile ilgili araştırma yapar.
3   Öğrenci bulduğu akademik nitelikli kaynakları düzenlemeyi ve konusunu sınırlandırmayı öğrenir.
4   Öğrenci oluşturduğu tez üzerinden iddiasını destekleyen akademik yazım kurallarına uygun bir araştırma ödevi hazırlamayı öğrenir.
5   Öğrenci hazırlamış olduğu tez önerisini ve ödevini dönem sonunda sınıf içi sunumu şeklinde arkadaşlarına tanıtmayı öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı Ders içerik tanıtımı
2 Nesne kültürü Alan bilgisi Richard Grassby, Material Culture and Cultural History-- Richard Grassby, Material Culture and Cultural History makale incelemesi-sunum
3 Nesne kültürü Alan bilgisi Richard Grassby, Material Culture and Cultural History-- Richard Grassby, Material Culture and Cultural History - makale incelemesi --devam
4 Jules David Prown, Introduction ve The Truth of Material Culture: History or Fiction makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi
5 Jules David Prown, Introduction ve The Truth of Material Culture: History or Fiction makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi- öğrenci çalışmaları
6 Belli başlı nesnelerin çalışılması hakkında örneklemeler makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi- öğrenci çalışmaları
7 Belli başlı nesnelerin çalışılması hakkında örneklemeler makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi- öğrenci çalışmaları
8 Arasınav öğrenci çalışmaları: tez önerilerinin sözlü ve yazılı sunumu değerlendirme-
9 Arthur Asa Berger, What Objects Mean: An Introduction to Material Culture makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi
10 Thomas J. Schlereth, Material Culture: A Research Guide makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi
11 Jean Baudrillard, Nesneler Sistemi makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi
12 Jules David Prown and Kenneth Haltman American Artifacts: Essays in Material Culture, makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi
13 Jules David Prown and Kenneth Haltman American Artifacts: Essays in Material Culture, Devam öğrenci çalışmaları--sunum
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Thomas J. Schlereth, Material Culture: A Research Guide
Arthur Asa Berger, What Objects Mean: An Introduction to Material Culture
Dan Hicks ,The Oxford Handbook of Material Culture Studies (Oxford Handbooks)
Jules David Prown and Kenneth Haltman American Artifacts: Essays in Material Culture,
(kaynaklar her dönem gerektiğinde değiştirilir)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Her dersin ilk saatinde akademik bir makalenin mekaniği incelenir. (incelenen makaleler her dönem güncellenir
Gerekli görüldüğünde dönem içinde de önceden bilgilendirme ile ders listesindeki okuma metinleri dersin hocası tarafından güncellenir).
2. Her dersin ikinci saati akademik araştırma metotları ile ilgili olarak öğrenme çıktılarındaki hedeflere uygun basamakların öğrenilmesi şeklinde gelişir.
3. Dersin üçüncü saatinde öğrencilerin seçmiş oldukları araştırma konuları ile ilgili uygulamalar görüşülür ve sorular tartışılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Arasınav (%40)
1. Öğrenci araştırma konusu ile ilgili olarak bir adet bildiri önerisi hazırlar. (%25)
2. Öğrenciye kuramsal konular ile ilgili olarak sınıf içi sınav uygulanır.(%25)
Final (%60)
3. Öğrenci araştırma ödevini yazılı olarak teslim eder (%25)
4. Öğrenci araştırma ödevini sözlü olarak sunar (%25)
5. Derse ek ödev verilebilir..final notunun %10

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencinin hazırlamış olduğu bildiri özeti/tez önerisi içeriği ve sunuş biçimi ile değerlendirilir.
2. Sınıf içi sınavda kuramsal bilgi değerlendirilir.
3. Öğrencinin hazırlamış olduğu yazılı final ödevi içeriği ve sunuş biçimi ile akademik yazım şekli ve etiğine uygunluğu bakımından değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derste okutulan izletilen materyali dersin öğrencisi ve o dersten devam zorunluluğu olmayan öğrenci de dersin içeriğini takip etmek zorundadır. Dersin içeriği güncellenir.
3. Öğrencinin akademik etik kurallarına uyması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi A-112

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555555
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555