Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı |
Dersin Amacı |
Amerika Birleşik Devletleri, temel olarak bir göçmen ülkesi; içinde insan ırk ve renklerinin her türünün birbirine karıştığı ve temsil edildiği farklılıkları eriten kazan ya da kaleydoskop, olarak tasarlandığı için, Amerikan tarihi ve kültürüne bakarken etnik ve göçmen tarihini ve kültürlerini göz ardı etmek en azından eksik bir bakıştır. Bu derste Amerikan kültürünün kuruluşundan günümüze değin etnik ve göçmen grupların, Amerikan kültürüne katkıları, onunla çatışmaları, onu dönüştürmeleri, ayrıca Amerikan ana akım kültürü tarafından algılanmaları, dışlanmaları ve/veya kabul edilmeleri konusunda tarihsel, kuramsal ve kurgusal yapıtlar ele alınacaktır. Bu dersin sonunda, öğrencilerin, ırk, sınıf ve toplumsal cinsiyet arasındaki karmaşık ilişkiyi görmelerinin yanı sıra, Amerikan kültürünün (sürekli değişen) merkez ve çeperleri, etnik grupların ana akım kültürle olan, kendi içlerinde, aralarındaki ilişkileri konusunda bir anlayışa varmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Thomas Sowell, Ethnic America |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders Anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
ÖNEMLİ NOT: Bu ders için belirlenmiş olan değerlendirme yöntemleri seçenekler arasında olmadığından, Bilgi İşlem kriterleri ekleyene değin geçici çözüm olarak yukarıdaki kriter seçilmiştir. Uygulanacak kriter: |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav ve final sınavından birinin araştırma ödevi olması durumunda yapılan araştırmanın niteliği, güncelliği ve ana düşünceye entegrasyonu, tartışmanın anlamlılığı, tutarlılığı, kaynakların analiz ve sentezlenmesindeki entelektüel düzey, düşünce gelişimindeki akıcılık ve dilin doğru ve deyimsel kullanılmasındaki başarı gibi ölçütler göz önüne alınacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bu ders ders anlatımı ve tartışma içermektedir. Öğretim üyesi okumalara zemin oluşturacak bilgiyi ders anlatımlarında verirken öğrenciler de her hafta verilen okuma ödevlerini yerine getirmelidirler. Ayrıca, üçüncü haftadan itibaren, haftalık ders saatlerinin biri öğrenci sunumlarına ayrılacaktır. Bu sunumlardaki performansınız ve genel olarak derse katkılarınız dersten alacağınız notu etkileyecektir. Ara ve final sınavına ek olarak, haftanın okuma materyallerine ilişkin küçük sınavlar önceden haber verilmeksizin yapılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Adres: Edebiyat Fakültesi Binası Ofis A 220 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Randevu ile. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|