DERS ADI

: Amerikan Pragmatizmi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3015 Amerikan Pragmatizmi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ERKAN AVCI

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Pragmatizm ve Amerikan düşünce yapısını ele almak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik Amerikan felsefi düşüncesinin temel yapı taşlarını bilmek.
2   Farklı düşünürlerin ileri sürdükleri fikirleri kıyaslayıp sentezleyebilmek.
3   Analitik okuma becerisi kazanmak.
4   Metinlerde ortaya konan iddiaların gerçek dünyaya etkilerini görebilmek.
5   Pragmatizm-edebiyat ilişkisini kurabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
2 Hume: "Sceptical Solution of these Doubts" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
3 Kant Sectıon III: "Of Opinion, Knowledge, and Belıef" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
4 Peirce: "A Definition and Description of Pragmatic and Pragmatism" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
5 Peirce: "The Fixation of Belief" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
6 Peirce: "How to Make Our Ideas Clear" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
7 Peirce: "What Pragmatism Is" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
8 ARASINAV ARASINAV
9 James: "An Interview: Pragmatism- What It Is" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
10 James: "The Will to Believe" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
11 James: "What Pragmatism Means" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
12 Mead: "The Social Self" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
13 Lewis:"A Pragmatic Conception of the A Priori" Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
14 Genel Değerlendirme Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. William James, Pragmatism and Other Essays
2. H. S. Thayer, ed., Pragmatism: The Classical Writings

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf içi tartışmalara katılmak, okuma parçalarını önceden okuyup gelmek, okuduklarını ikincil kaynaklarla desteklemek, sunum yapabilmek

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bir arasınav (vize) bir dönemsonu sınavı (final)

Değerlendirme Kriteri

Yazın analizi yapabilmek, analitik düşünmek, pragmatizm ile ilgili kavram, teori ve terimleri gerek sınıf içi tartışmalarda gerekse sınav esnasında kullanmak, gerektiği yerde okuduklarından alıntılar yapabilmek.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse zamanında gelmek
2. O güne ait okuma metinlerini okumuş olmak
3. Sınıf içi grup tartışmalarına katılmak
4. Nitelikli soru sorabilmek
5. Olabildiğince devamsızlık yapmamak ve derse katılmak
6. Cep telefonlarını kapalı tutmak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: erkan.avci@deu.edu.tr
Ofis: 18650

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her gün

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1553445
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.44443
ÖK.54525345555