DERS ADI

: İngiliz Edebiyatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 1006 İngiliz Edebiyatı II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. IŞIL ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders 17. yüzyıldan 19. yüzyıla dek en geniş anlamda İngiliz edebiyatının tarihsel gelişimi içerisindeki önemli yazar ve eserleri öğrenciye tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   En geniş anlamda İngiliz edebiyatının önemli yazar ve eserlerini kronolojik sıraya göre dizebilme
2   Belli başlı edebiyat incelemesi terimlerini tanımlayabilme
3   İngiliz edebiyatının önemli eserlerinden verilecek ayırdedici parçaları tanıyabilme
4   İngiliz edebiyatının önemli eserlerinden bazılarının metinsel analizini yapma
5   Kültürel analiz yazısı yazabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Soneler - William Shakespeare / Thomas Wyatt Sınıf içi tartışma
2 William Shakespeare, King Lear (1606) Sınıf içi tartışma
3 William Shakespeare, King Lear (1606) Sınıf içi tartışma
4 The Metaphysical Poets Sınıf içi tartışma
5 John Milton, from Paradise Lost,Book I (1667) Sınıf içi tartışma
6 John Dryden,`Of Dramatic Poesy (1668),MacFlecknoe (1682), Sınıf içi tartışma
7 Alexander Pope, The Rape of the Lock (1712-1717),`Essay on Man (1734); John Hogarth, A Rake s Progress (1732-33) Sınıf içi tartışma
8 Daniel Defoe, Robinson Crusoe (1719) Sınıf içi tartışma
9 Daniel Defoe, Robinson Crusoe (1719) Sınıf içi tartışma
10 WilliamWordsworth, `Preface to Lyrical Ballads (1802),`Lines written a few miles above Tintern Abbey (1798), `The Complaint of a Forsaken Indian Woman (1798); Samuel Taylor Coleridge, `This Lime-Tree Bower My Prison (1798) Sınıf içi tartışma
11 Samuel Taylor Coleridge, `Dejection: An Ode (1802); Percy Bysshe Shelley, `Mont Blanc (1816), `Ode to the West Wind (1819); Lord Byron `Darkness (1816) Sınıf içi tartışma
12 Mary Shelley, Frankenstein; or, The Modern Prometheus(1818) Sınıf içi tartışma
13 Mary Shelley, Frankenstein; or, The Modern Prometheus(1818) Sınıf içi tartışma
14 Charles Dickens, Hard Times For These Times(1854) Sınıf içi tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seçilmiş romanlar, şiirler, piyesler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ön okuma, sınıfta tartışma, metin analizi yazma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.55