DERS ADI

: İlkokul Programı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 5006 İlkokul Programı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramları öğretmek. İlkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temellerini kavratmak. Cumhuriyet dönemi öğretim programlarını inceletmek. İlkokul öğretim programlarının ögeleri ve alanlarını öğretmek. İlkokul öğretim programlarının amaçlarını (davranışsal hedefler, kazanımlar) analiz ettirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramları bilir.
2   İlkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar.
3   Cumhuriyet dönemi öğretim programlarını inceler.
4   İlkokul öğretim programlarının ögeleri ve alanlarını bilir.
5   İlkokul öğretim programlarının amaçlarını (davranışsal hedefler, kazanımlar) analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2 Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar
3 İlkokul öğretim programlarının felsefi temelleri
4 İlkokul öğretim programlarının tarihi temelleri
5 İlkokul öğretim programlarının tarihi temelleri
6 İlkokul öğretim programlarının psikolojik temelleri
7 İlkokul öğretim programlarının sosyal temelleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirme ve ara sınav
9 Cumhuriyet dönemi öğretim programları
10 Cumhuriyet dönemi öğretim programları
11 İlkokul öğretim programlarının ögeleri
12 İlkokul öğretim programlarının amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar)
13 İlkokul öğretim programlarının alanları
14 Genel değerlendirme
15 Yarıyıl sonu sınavları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kıroğlu, K. (Editör) (2006) Yeni İlköğretim Programı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Tortop, R. Ve arkadaşları. (2006 ) İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabı. İzmir: Özden Ofset Matbaacılık.
Daşcan, Ö. (2018). İlkokul Programı 1 - 4 Sınıflar. Ankara: Anı Yayıncılık.
Oktay, A.(Editör) (2018). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Ankara: PegemA Yayınları
Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2018). İlkokul Öğretim Programları. http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.152234
ÖK.242234
ÖK.342234
ÖK.442234
ÖK.542234