DERS ADI

: Sosyal Beceri Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 5011 Sosyal Beceri Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaaylarının sosyal beceri kavramının tanımı, boyutların birbiri ile ilişkisi, öğrencilere sosyal beceri kazandırma ve becerileri genelleme yöntem ve tekniklerin seçimi, hedef becerilerin seçimi, beceri analizi,çocuğa model olma, rol oynatma, beceriyi prova ettirme, çocukların performanslarını değerlendirme,sosyal becerileri genelleştirme, ilkokul ders proğramlarının incelenmesi, derslerdeki becerilerin belirlenmesi,örnek etkinlik hazırlama konuları hakkında kuramsal uygulama ve araştırma konusunlarında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.





Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal beceri, boyutları ve birbiri ile ilişkisini ve sosyalleşme ile ilgili temel kavramları bilir.
2   Çocuklarda psiko-soysal gelişim sürecini sıralar.
3   Çocuklarda sosyal gelişim sürecinde normal ve normal olman durumları bilir
4   Erken dönemde çocuklarda sosyal beceri gelişimini destekleme yollarını kavrar.
5   Çocuklarda sosyal beceri kazandırma ve becerileri genelleme yöntemlerini seçer ve analiz eder
6   Çocuklarda sosyal beceri destekleme sürecinde aileden destek alma yollarını bilir.
7   Çocuklarda rol oynama ve prova yoluyla becerileri genelleştirme yollarını açıklar
8   İlkokul ders proğramlarını inceler ve derslerdeki becerileri belirleyerek açıklar
9   Sosyal beceri kazanımını destekleyecek aile ve okul destekli örnek etkinlikler hazırlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Erken dönem ve ilkokulda sosyal gelişim ve sosyalleşme Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Sosyal beceri (tanım ve kavramlar) Düz anlatım, tartışma
3 Sosyal beceri ve zeka kavramı Düz anlatım, tartışma
4 Sosyal beceriyi oluşturan öğeler,bilişsel,duygusal,sosyal zeka ve biileşenleri Düz anlatım, tartışma
5 Kişisel yetkinlikk, duygusal farkındalık, duyguları yönetme, motivasyon Düz anlatım, tartışma
6 Sosyal beceri kazanımında aile ve okul işbirliğinin geliştirilmesi, dikkat edilmesi gereken noktalar Düz anlatım, tartışma
7 Aktivite örnekleri ve uygulama Düz anlatım, tartışma
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara sınav
9 Çocuga model olma, rol oynattırma Düz anlatım, tartışma
10 İlkokul ders proğramlarında ve derslerde becerileri belirleme Düz anlatım, tartışma
11 Grup çalışmaları
12 Grup çalışmaları
13 Performans değerlendirme ve sosyal becerilerin genelleştirilmesi Düz anlatım, tartışma
14 Örnek etkinlik uygulamaları Düz anlatım, tartışma
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi. Ankara : M.E.B. Yay.
Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık.
Cirhinlioğlu, F.G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi: Okulöncesi Dönem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Çetin, F., Bilbay, A.A. ve Kaymak, D.A. (2003). Çocuklarda Sosyal Beceri, İstanbul: Epsilon Yay.
Gardner,H.(1982).Developmental Psychology,Second Ed.London,Scott,Foresman and Company
Kılıççı, Y. (2000). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Küçükkaragöz,H.(2011). Bilişsel gelişim ve dil gelişimi Eğitim psikolojisi,8. baskı,Ed: Binnur Yeşilyaprak,Ankara,Pegem Yayınevi.
Yavuzer,H. (1999) Çocuk Psikolojisi İstanbul: Remzi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme
yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların
değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye.kkaragoz@deu.edu.tr/ hadiye2000@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 12 12
Ödev hazırlama 2 8 16
Sunum hazırlama 2 6 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1323
ÖK.2434
ÖK.3333
ÖK.444
ÖK.54443
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8
ÖK.9