Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ |
Dersi Alan Birimler |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğretmen adaaylarının sosyal beceri kavramının tanımı, boyutların birbiri ile ilişkisi, öğrencilere sosyal beceri kazandırma ve becerileri genelleme yöntem ve tekniklerin seçimi, hedef becerilerin seçimi, beceri analizi,çocuğa model olma, rol oynatma, beceriyi prova ettirme, çocukların performanslarını değerlendirme,sosyal becerileri genelleştirme, ilkokul ders proğramlarının incelenmesi, derslerdeki becerilerin belirlenmesi,örnek etkinlik hazırlama konuları hakkında kuramsal uygulama ve araştırma konusunlarında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi. Ankara : M.E.B. Yay. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Başarılı / Başarısız *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hadiye.kkaragoz@deu.edu.tr/ hadiye2000@yahoo.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|