DERS ADI

: Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 5009 Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuklarda risk altında olma faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin oluşturduğu çocuk gruplar; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar;sektörlere bağlı çalıoşan çocuklar; suça yönelmiş çocuklar;ihmal ve istismara uğrayan çocuklar; gelişimsel açıdan risk altındaki çocuklar; elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri; eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlemler, risk altındaki çocuklara yönelik Türkiyede ve diğer ülkelerdeki projeler hakkında kuramsa, uygulama ve araştırma yapma becerilerinin kazanımıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuklarda risk faktörlerini ve risk altındaki çocuklarla ilgili temel kavramları açıklar
2   Çocukların karşılaştığı sorunlar ve suça sürüklenen çocuklar kavarmalrını ve içeriklerini sıralar
3   Çocuk koruma kanunu ve uluslararası sözleşmeleri söyler
4   Çocuklarda duygusal zeka ve ruhsal dayanıklılıkla ilğili eğitici yönünü tanımlar
5   Çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları,korunmaya muhtaç çocuklar özelliklerini sıralar
6   Sokakta yaşayan ve suça sürüklenen çocukların özelliklerini sıralar
7   İhmal ve istismara uğrayan çocukların özelliklerini açıklar
8   Eğitimlerindeki kritik unsurlar ve alınabilecek önlemleri sıralar
9   Çocuğun yüksel yararı ile ilgili toplumla yapılan çalışmaları açıklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Risk altındaki çocuk (temel kavramlar ve tanımlar)
2 Çocukların karşı karşıya kaldıkları sosyal sorunlar ve çocuk suçluluğu
3 Sokakta çalışma, sektörlere bağlı çalışan çocuklar
4 Parçalanmış aile çocukları ve korunmaya muhtaç çocuklar
5 Çocukta Ruhsal Dayanıklılık ve sosyal- duygusal zeka
6 Göç ve Yoksulluk
7 Sosyal Dışlanma ve yalnızlık
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri
10 Cinsel gelişim, Ahlak gelişimi, Çocukta ihmal ve İstismar,
11 Çocuk koruma kanunu,Acil korunma kararı, denetim altına alma
12 Uluslararası sözleşmeler ve çocuğun yüksek yararı hakkında toplumda yapılan çalışmalar
13 Örnek grup çalışmaları
14 Grup çalışmaları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gander,M,J,ve Gardiner,H.W.(2007) Çocuk ve ergen gelişimi,İmge Kitabevi
Güngörmüş,O., Konuk,E.,Korkmazlar,Ü., Köknel,Ö., Navaro,L., Oktay,A.,Razon,N ve Yavuzer,H.(1992) Ana-Baba okulu,3. Basım,İatanbul:Remzi Kitabevi
Orhan,Ö.(2001)Ruh Sağlığı ve Bozuklukları,Ankara:Feryal Matbaası
Küçükkaragöz,H.(2017). Bilişsel gelişim ve dil gelişimi,Eğitim Psikolojisi içinde,Ed.Binnur Yeşilyaprak,18. Baskı, Ankara:Pegem Yay.
Aile ve soyal politikalar bakanlığı yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, soru yanıt, anlatım, grup çalışmaları, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye.kkaragoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 2 8 16
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15454354455444555544
ÖK.25454354455444555544
ÖK.35454354455444555544
ÖK.45454354455444555544
ÖK.55454354455444555544
ÖK.65454354455444555544
ÖK.75454354455444555544
ÖK.85454354455444555544
ÖK.95454354455444555544