DERS ADI

: Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 2003 Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları ZORUNLU 0 2 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA HAMURCU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencinin yaparak ve yaşayarak öğrenmesini sağlamak; öğrencilerin İlköğretim I.kademe Fen ve Teknoloji Derslerinde yer alan etkinlikleri yapabilir hale gelmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimi tanıma.
2   Fen eğitiminde laboratuvarın yeri ve önemini anlama.
3   Bilimsel süreç becerilerini kullanabilme.
4   Deney çeşitleri hakkında bilgi sahibi olup yaş gruplarına uygun deneyler tasarlayabilme.
5   Deneysel becerileri kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen bilimleri öğretiminde laboratuvarın amacı ve önemi
2 Fen bilimleri öğretiminde laboratuvarın amacı ve önemi
3 Laboratuvarda güvenlik
4 Bilimsel yöntem
5 Bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları
6 İlkokula yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
7 İlkokula yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Deney çalışma yaprakları ve deney raporu hazırlama
10 Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri grup çalışmaları
11 Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri grup çalışmaları
12 Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri grup çalışmaları
13 Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri grup çalışmaları
14 Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri grup çalışmaları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fen Bilgisi Laboratuvar Deneyleri, Tohit Güneş, Dilek Çelikler, M. Handan Güneş, Sibel Demir Kaçan, Anı Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama temelli öğrenme, deney yöntemi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %80'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 7 1 7
Final Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15443
ÖK.243543
ÖK.344334
ÖK.44354
ÖK.53544