DERS ADI

: İlkokulda Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 2005 İlkokulda Drama ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA HAMURCU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere, drama kavramının ve tarihçesinin açıklanması, eğitici, yaratıcı ve psiko-dramanın özelliklerinin tartışılması, drama sürecinin aşamaları ile ilkokulda drama uygulamalarına ait örneklerin geliştirilmesi becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramadaki temel kavramlar (ısınma oyunları, teknikleri vb.) hakkında bilgi sahibi olabilme
2   Dramanın gelişimini ve tarihçesini kavrayabilme
3   Eğitici drama, yaratıcı drama ve psiko-drama arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilme
4   Drama ortamları ve dramada değerlendirme sürecini açıklayabilme
5   Dramanın aşamalarını kavrayabilme
6   İlkokullarda bir yöntem olarak dramayı planlama ve uygulama becerisi kazanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 Drama nedir Türkiye de ve dünyada drama tarihçesi
3 Eğitici drama, yaratıcı drama ve psiko-drama
4 Drama liderinin sahip olması gereken nitelikler (öğretmen niteliği)
5 Dramanın yararları
6 Dramanın aşamaları, ısınma oyunları ve drama teknikleri
7 Dramada ortamlar
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Drama sürecine ait uygulamalar-1 (Öğretim elemanınca planlanan)
10 Drama sürecine ait uygulamalar-2
11 Drama sürecine ait uygulamalar-3
12 Drama sürecine ait uygulamalı örnek sunumlar-1 (Öğrenci grupları tarafından planlanan)
13 Drama sürecine ait uygulamalı örnek sunumlar-2
14 Drama sürecine ait uygulamalı örnek sunumlar-3
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Adıgüzel, H.Ömer (1993) Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
Adıgüzel, H.Ömer (edt.) (2002) Yaratıcı Drama Yazılar I 1985-1995, Natürel Yayınları, Ankara.
Akar Vural ,R. Ve Somers J.W. ( 2011)İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama, Pegem A Yayıncılık, Ankara
İlhan,Ç.A., Okvuran, A ve Adıgüzel, Ö.H. (2004). Drama, MEB. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, İstanbul
Küçükahmet vd. (2001). İlköğretimde Drama (çeviri), Nobel yayıncılık; Ankara
Nuhoğlu,M.M ve Çakmakçı,C.C. (2007) İlköğretim Birinci kademede Drama ve Etkinlikler, Kök yayıncılık, Ankara
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB).(2003). İlköğretim Drama 1 (Öğretmen İçin). MEB: Ankara
Ömeroğlu, Esra vd.(2003) Okulöncesi Eğitimde Drama, Kök Yayınları, Ankara.
Önder, A. (2003). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Beşinci baskı, Epsilon yayıncılık,İstanbul
Öztürk, Ali vd. (2005) Çocukta Yaratıcılık ve Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, grup sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-12.50

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61