DERS ADI

: Çoçukta Sanatsal Gelişim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSG 2012 Çoçukta Sanatsal Gelişim ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SİBEL ALMELEK İŞMAN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının, ilk ve ortaöğretim öğrencilerinin genel özelliklerini, sanat yönelimlerini sanatta belli başlı öğrenme kuramları ile kavratmak. Öğrencilerin gelişim evreleri (Fiziksel ve estetik gelişim evreleri) üzerinde durularak araştırmalarla bilginin oturtulması. Türk çocuklarının, dünya çocuklarıyla gelişim evrelerinin karşılaştırılması. Globalleşmenin etkileri.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocukların genel özellikleri, sanat yönelimleri, sanatta belli başlı öğrenme kuralları ile bilme.
2   Çocukların yaşlara bağlı sanatsal gelişim evrelerini bilme.
3   Karalama dönemi, şema öncesi dönemi bilme.
4   Şematik dönem, gerçekçilik dönemi, mantık dönemini bilme.
5   Çocuk resimlerine Ruhbilimsel Ve gelişimsel Boyutta yaklaşımları bilme.
6   Çocuk resmine sanatsal ve estetik yönden yaklaşımları bilme.
7   Çocuk resmi kuramlarına eleştirel bakışı bilme; çocuk resminin özgür anlatım ve kendini anlatmayla ilişkisini bilme. Çocuk resimlerinin Ussal Gelişmelere bir fırsat oluşturup oluşturmadığını bilme. Çocuk resimleri ve ruhsal sağaltımı bilme.
8   Çocuk resimleri ve zeka ölçümlerini bilme. Çocuk resminin sanat olup olmadığını bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocukların genel özellikleri, sanat yönelimleri, sanatta belli başlı öğrenme kuralları ile kavrama.
2 Çocukların yaşlara bağlı sanatsal gelişim evreleri.
3 Karalama dönemi, şema öncesi dönem.
4 Şematik dönem, gerçekçilik dönemi, mantık dönemi.
5 Çocuk resimlerine Ruhbilimsel Ve gelişimsel Boyutta yaklaşımlar.
6 Çocuk resmine sanatsal ve estetik yönden yaklaşımlar.
7 Çocuk resmi kuramlarına eleştirel bakış; çocuk resminin özgür anlatım ve kendini anlatmayla ilişkisi. Çocuk resimleri Ussal Gelişmelere bir fırsat oluşturur mu Çocuk resimleri ve ruhsal sağaltım.
8 genel tekrar, genel değerlendirme, arasınav
9 Çocuk resimleri ve zeka ölçümleri. Çocuk resmi sanat mıdır
10 Çocuk resimlerini sistemleştirme.
11 Yaratıcılık nedir Yaratıcılık ve sanat eğitimi, okulda yaratıcılık.
12 Sanat öğretiminde kopyanın yeri; çocuklarda çizgisel kaynaklara yönelme ya da kopya.
13 Türkiye de olağan dışı çocukların gelişimi, Türkiye de engelli çocukların gelişimi.
14 Çok boyutlu zeka kuramı. Görsel Sanatlar Eğitiminde çoklu zeka tabanlı anlayışın eğitime yansımaları. Eğitim ortamları ve araçları.
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

sınırsız

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yaparak öğrenme
2. İşbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1111111111
ÖK.2111111111
ÖK.3111111111
ÖK.4111111111
ÖK.5111111111
ÖK.6111111111
ÖK.7111111111
ÖK.8111111111