DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Viyola)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 2022 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLKAY EBRU TUNCER BOON

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, viyolada daha önce öğrenilen sağ ve sol el becerilerinin pekiştirilmesini, yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalar yapılmasını, martele ve stakato yay tekniklerinin öğrenilmesini amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenilen konumlarda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmalarını yapabilme,
2   Yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalabilme,
3   Öğrenilen tüm konumları kapsayacak şekilde geçişli olarak keman çalmayı becerebilme
4   Martele ve stakato yay tekniklerini kavrayabilme, uygulayabilme
5   Öğrenilen tüm yay tekniklerini ve konumları içeren ulusal ve evrensel boyutta nitelikli düzeyine uygun eserleri seslendirebilme
6   Viyola çalımı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
7   Viyola çalımı ile ilgili seviyesine uygun yaratıcı etkinlikler planlayabilme
8   Viyola çalımı ile ilgili yeni konuları öğrenmeye istekli olma ve kendini geliştirmeye güdülenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1-3 Konumlarda geçişli değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları
2 1-3 Konumlarda geçişli değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, temel martele yay çalışmaları
3 2. konuma geçis alıstırmaları, martele yay çalışmaları
4 2. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması ve ilgili etütlerin çalışılması,legato, detaşe ve martele karışık yay çalışmaları
5 2. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması, legato, detaşe ve martele karışık yay çalışmaları
6 2. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması, legato, detaşe ve martele karışık yay çalışmaları
7 2. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması, legato, detaşe ve martele karışık yay çalışmaları
8 Ara sınav
9 1. - 2. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması
10 1. - 2. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması, temel stakato yay çalışmaları
11 1. - 2. -3. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması, stakato yay çalışmaları
12 1. - 2. -3. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması ve ilgili etütlerin çalışılması, stakato yay çalışmaları, sınav için düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların seçilmesi
13 1. - 2. -3. konumlar arasında geçisli etütlerin çalışılması, detaşe, legato, martele, stakato karışık yay çalışmaları, , sınav için düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması
14 1. - 2. -3. konumlar arasında geçisli etütlerin çalışılması, detaşe, legato, martele, stakato karışık yay çalışmaları, sınav için düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Etüt: F.Ayfer TANRIVERDİ-Viyola Metodu II (Derleme Metot), Ömer Can viyola metodu II
Eser: Telemann G Koncerto

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav : Etüt % 30 Eser: %50 Teknik Çalışmalar : % 20
Final : Etüt % 40 Eser: %60

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 3 1 3
Final Sınavına Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 30

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8