DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Bağlama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 2008 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ENDER HULUSİ BİLGE

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bağlamada sağ ve sol el tutuşları ve tekniklerini öğrenme. Bunlarla ilgili basit alıştırmalar ve etütleri seslendirme, kolaydan zora doğru ezgiler üzerinde çalışmalar yapma. Bağlamanın kendi dağarı olan halk ezgilerinden başlayarak farklı tür ve çeşitten ezgileri seslendirme. Okul eğitim müziğinde kullanılan ezgiler çalabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı tellerde farklı "tezene stillerini kullanır
2   Bütün tellerde seslerin yerlerini gösterebilir
3   Ankara bölgesi ezgilerini çalabilir
4   Yozgat bölgesi ezgilerini çalabilir
5   2/4, 4/4, 5/8, 7/8 ve 9/8 ölçülerde ezgileri seslendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etüt ve Alıştırmalar
2 Ankara tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar
3 Ankara yöresi ezgileri çalışmaları
4 Bütün tellerde Alıştırma ve Etütler
5 Ankara yöresi ezgileri çalışmalarına devam edilmesi
6 Dağarcık çalışması
7 Özgün eser çalışması
8 Özgün eser çalışması.Ara Sınav
9 Bütün tellerde Alıştırma ve Etütler
10 Yozgat tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar
11 Bütün tellerde Alıştırma ve Etütler
12 Yozgat yöresi ezgileri çalışmaları
13 Alıştırma /Etüt
14 Dağarcık çalışması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Folk Musical Instruments Of Turkey. Laurence Picken London-1975 Küçük Asya'dan Türk Halk Müziği, Bela Bartok, 1991 (Turkish Folk Music from Asia Minor, Bela Bartok, 1991) TRT Müzik Dairesi Türk Halk Müziği Repertuarı Yayınları (5000 Nota) (TRT Turkish Folk Music Repertoire Music Office Publications (5000 notes) Türk Halk Musikisi usulleri, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962 (Turkish Folk Music of the proceedings, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962) Türk Halk Müziği Nazariyatı, Mustafa Hossu, İzmir, 1997 (Turkish Folk Music Theory, Mustafa Hossu, İzmir, 1997)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, bellek destekleyici stratejiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 3 2 6
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 36

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5