DERS ADI

: Müzik Öğretimi Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 2002 Müzik Öğretimi Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BANU ÖZEVİN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik dersi öğretim programları inceleme, müzik öğretim yöntem, yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme, amaca uygun materyaller hazırlama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik eğitiminin temel ilkelerini bilme
2   Müzik öğretim programlarını değerlendirebilme
3   Kazanıma uygun bir müzik dersi planlayabilme
4   Müzik eğitimini bir bütün olarak görebilme
5   Çağdaş müzik eğitim yöntem ve yaklaşımları konusunda bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kullanarak ders etkinlikleri hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar
2 Müzik dersi öğretim programları
3 Müzik dersi öğretim programları
4 Müzik öğretim yöntem ve yaklaşımları
5 Müzik öğretim yöntem ve yaklaşımları
6 Müzik öğretim yöntem ve yaklaşımları
7 Müzik öğretim yöntem ve yaklaşımları
8 Genel tekrar, müzik öğretim yöntem ve yaklaşımları, ara sınav
9 Müzik öğretim yöntem ve yaklaşımları
10 Müzik öğretim yöntem ve yaklaşımları
11 Müzik öğretim yöntem ve yaklaşımları
12 Müzik öğretim yöntem ve yaklaşımları
13 Müzik dersinde ölçme ve değerlendirme
14 Müzik dersinde ölçme ve değerlendirme
15 Finaıl sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
2- Bachmann, M. L. (1993). Dalcroze Today, Oxford University Pres: USA.
3- Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
4- Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi: CD `li, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
5- Özevin, B. , Bilen, S. (2011). Yaratıcı Dans, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
6- Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Applications for the Classroom. ABD: Prentice-Hall Inc.
7- Storms,J, (1995). 101 Music Games for Children. ABD: Hunter House.
8- Chosky, L. Teaching Music in the Twentieth Century.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, doğaçlama, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DTK= ödev ve devam

Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık, derse katılım, sınavlardaki düzey

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sermin.bilen@deu.edu.tr, banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Dosya Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5