DERS ADI

: Batı Müziği Teori ve Uygulaması 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 1001 Batı Müziği Teori ve Uygulaması 1 ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müziğin kuramsal yapısını çözümlemede gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanabilme, tonal işitme duygusu kazanabilme, piyanodan verilen tek sesli ve ikisesli ezgiyi notaya alabilme, deşifre solfej okuma becerisi kazanabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel müzik bilgilerini edinebilme ve bu bilgileri müziksel işitme, okuma ve yazma çalışmalarında kullanabilme.
2   Tonal duygu kazanabilme.
3   Duyduğu sesleri ya da ezgiyi nota yazısına dökebilme.
4   Duyduğu ezginin ölçü sistemini saptayabilme.
5   Tonal yapıdaki solfej parçalarını okuyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzik yazısına ilişkin temel bilgiler, müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
2 Aralık bilgisi, müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
3 Majör ve minör gamlar, müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
4 Majör ve minör gamlar, müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
5 Ölçü sistemleri, müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
6 Ölçü sistemleri, müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
7 Senkop ve ters zamanlama, müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
8 Ara Sınav ve müziksel işitme ve yazma çalışmaları
9 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
10 Müzik yazısında kullanılan terimler, solfej okuma çalışmaları.
11 Müzik yazısında kullanılan terimler, müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
12 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
13 Nota yazımında kısaltmalar, müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
14 Nota yazımında kısaltmalar, müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ali Sevgi (2000). Çoksesli Dikte ve Okuma Parçaları, Yurtrenkleri Yayınları, Ankara.
2. Albert Lavignac. Des Solfeges, 1A.
3. Ron Gorow (1999). Hearing and Writing Music, September Publishing , California.
4. Hollis Dann (1912). Musical Dictation, American Book Company.
5. Ülkü Özgür, Salih Aydoğan (1999). Müziksel İşitme Okuma, Sözkesen Matbaası, Ankara.
6. Erzsebet Hegyi (1987). Solfege According to the Kodaly Concept, Hungary.
7. Hüseyin Egemen, (2003). Sistematik Solfej Öğretimi, Bemol Müzik Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, Uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam durumu, arasınav ve final sınavlarındaki başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

haftanın her günü

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5