DERS ADI

: Türk Dili Öğretiminde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 5010 Türk Dili Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk Dili ve Edebiyatı derslerinin öğretilmesinde öğretim teknolojileri öğelerini verimli biçimde kullanabilmek bu kapsamda çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (sunum dosyaları, görsellik, çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar destekli ders materyalleri, vb.) geliştirilmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimleri ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün kavrayabilme
2   Öğretim teknolojileri kapsamında iletişim sürecinin öğelerini tanıyabilme
3   Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörleri kavrayabilme
4   Görsel tasarım araç ve ilkelerinin önemini kavrayarak bu ilkeleri materyal tasarımında kullanabilme
5   Öğretim amaçlı kullanılan bilişim unsurlarının, medya ve materyallerin avantaj ve dezavantajlarını bilme ve uygulama sürecinde etkili kullanabilme
6   Öğretim materyallerini değerlendirme kriterlerini kavrayabilme
7   Öğretim içeriğine uygun tasarım unsurlarını alan eğitiminde kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin gerekçesi ve önemi, dersin kural ve gerekleri Öğrenme ve öğretim ilkeleri, temel kavramlar
2 Öğretim Teknolojisi ve İletişim
3 Öğretim sisteminin tasarlanması ve planlama
4 Araç gereçlerin öğretim sürecindeki yeri ve önemi, etkili kullanımı
5 Öğretim araç ve gereçleri
6 Görsel materyal tasarım unsurları
7 Bilgisayar destekli eğitim uygulamaları
8 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Alan öğretimine uygun olarak hazırlanan materyallerin öğrenciler tarafından uygulamalı olarak kullanılması (Uygulama çalışmaları)
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Uygulama çalışmaları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alkan, C. (1999). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara
Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, & Yağcı, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Çilenti, K. (1988) Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
Demirel, Ö.& Seferoğlu, S. S. & Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara.
Ergin, A. (2002). Öğretim Teknolojileri ve İletişim, Ankara.
Rıza, E.T. (2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme.
Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara
Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara
Şahin, T. Y. & Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materya Geliştirme
Şişman, A.(2005). Uzaktan Öğretim, Ankara
Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara
Yiğit, N. & Alev, N. & Özmen, H, & Altun, T. & Akyıldız, S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Akademi Kitabevi, Trabzon.
Sunum Notları (Yrd. Doç. Dr. İlyas Yazar)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

i.yazar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75