DERS ADI

: Dil ve Edebiyat Öğretimi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 3010 Dil ve Edebiyat Öğretimi 2 ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk dili öğretiminin orta öğretim düzeyinde öğrenme ve öğretme süreçlerine uyarlayarak edebiyat öğretiminin içeriğini alana özgü yöntem ve tekniklerle işleyebilme ve öğretim teknolojilerini derse entegre edebilme becerisini kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Türk dilinin tarihi gelişimini kavrayabilme
2   2. Türk dili öğretiminin amaçları ve içeriği hakkında bilgi sahibi olabilme
3   3. Türk dilinin öğretim alanlarını öğrenme düzeylerine göre uygulayabilme
4   4. Türk dili öğretimine özel öğretim yöntemlerini kullanabilme
5   5. Türk dili öğretiminde öğretim teknolojisi unsurlarından yararlanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dil bilgisi öğretimi,
2 2. Dil bilgisi öğretimi,
3 3. Dil bilgisi öğretiminin tarihi,
4 4. Dil bilgisi öğretiminin tarihi,
5 5. Dil bilgisi türleri;
6 6. Dil bilgisi türleri;
7 7. Öğretim programlarında dil bilgisi,
8 8. genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 9. Dil bilgisi öğretiminin amaçları,
10 10. Dil bilgisi öğrenme ve öğretme yaklaşımları,
11 11. Dil bilgisi öğretim yöntemleri ve teknikleri;
12 12. İşlevsel dil bilgisi öğretimi,
13 13. Dil bilgisi konu alanlarının öğretimi (ses ve şekil bilgisi ve öğretimi, kelime bilgisi ve öğretimi, cümle bilgisi ve öğretimi, anlam bilgisi ve öğretimi),
14 14. Dil bilgisi öğretimi sorunları ve çözüm önerileri.
15 15. Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İsmet Çetin, Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Nobel Yay. 2011
Mustafa Cemiloğlu, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Aktüel yayınları
MEB, TTKB Türk Dili ve edebiyatı Öğretim Programı
M.Dursun Erdem, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Pegem Yayınları,
Ali Osman Öztürk, Edebiyat Öğretimi, Anı Yayıncılık
Ed.Ahmet Akkaya, Dil ve edebiyat Öğretimi, Asos Yayınları
Türk Dili ve Edebiyatı Alanında Edebi Değere Haiz Tüm Eserler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.cagin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555