DERS ADI

: Tarihi Türk Lehçeleri 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 3002 Tarihi Türk Lehçeleri 2 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞERİF ALİ BOZKAPLAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere; Eski Uygur Türkçesini metinler üzerinden kelime hazinesi ve gramer özellikleri ile tanıtmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eski Uygur Türkçesi metinlerini okuyabilme
2   Eski Uygur Türkçesi metinlerini çözümleyebilme, kelime alışverişleri üzerine yorum yapabilme
3   Eski Uygur Türkçesine ait dilbilgisi özelliklerini öğrenebilme
4   Eski Uygur Türkçesinin, Türkçenin diğer devirlerinden farklarını bilme.
5   Eski Uygur Türkçesinin sorunlarını kavrayabilme ve yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uygurların yayıldığı coğrafya ve tarihi dönem
2 Eski Uygur Türkçesi metinlerinin bulunuşu
3 Eski Uygur Türkçesi fonetik özellikleri
4 Eski Uygur Türkçesi morfolojik özellikleri
5 Eski Uygur Türkçesi eserlerini tanıma
6 Eski Uygur Türkçesi metin okuma
7 Eski Uygur Türkçesi metin okuma
8 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Eski Türk Şiiri metin okuma
10 Altun Yaruk metin okuma
11 Prens Kalyanamkara ve Papamkara Hikâyesi metin okuma
12 Sekiz Yükmek metin okuma
13 Metin tahlili fiil çekimi
14 Metin tahlili isim çekimi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

GABAIN, Annarie von (1988), Eski Türkçenin Grameri (Çeviren: Mehmet AKALIN), Ankara: TDK Yayınları.
CAFEROĞLU, Ahmet (1968), Eski Uygur Türkçesi Sözlüğü, İstanbul: TDK Yayınları
ARAT, Reşid Rahmeti, Uygurlarda ıstılahlara dair: Türkiyat Mecmuası VII - VIII, 1 (1942), 56-81.
ARAT, Reşid Rahmeti (1965), Eski Türk Şiiri, Ankara: TTK Yayınları.
CAFEROĞLU, Ahmet (1984), Türk Dili Tarihi I, II, İstanbul: Enderun Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.bozkaplan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55