DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatı 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 3009 Yeni Türk Edebiyatı 3 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SABAHATTİN ÇAĞIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Geçmiş dönem edebiyat bilgilerine Fecr-i Âti ve Millî edebiyat dönemi bilgilerini ekleyerek Yeni Türk edebiyatının bu dönemlerini kavratabilmek, edebiyattaki değişimleri, fikir akımlarını, temaları, şair ve eser bazında öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tanzimat ve Servet-i Fünun Edebiyatı dönemlerine dair edebî bilgilerini Fecr-i Âti döneminin oluşumu ve özelliklerini kavrarken transfer edebilme.
2   Fecr-i Âti topluluğunun sanat anlayışı ve özelliklerine dair birikim kazanabilme.
3   II. Meşrutiyet dönemi fikir akımlarını ve edebiyata yansımalarını kavrayabilme.
4   Edebiyat, tarih, siyaset ve felsefe arasında bağlar kurabilme
5   Millî edebiyat döneminin dil anlayışlarını, sanatçıların eserleri üzerinden kavrayabilme.
6   Bu dönem edebiyatında değişen akımları, temaları, edebî anlayışları eserler üzerinden fark edebilme ve yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fecr-i Âti Dönemi Türk Edebiyatı, genel özellikleri, bildirgesi
2 Ahmet Haşim Hayatı, Sanatı, edebiyatımızdaki konumunun değerlendirilmesi.
3 Ahmet Haşim şiirlerinin incelenmesi
4 Millî edebiyat Dönemi Türk şiirinin genel özellikleri ve Mehmet Emin Yurdakul
5 Ziya Gökalp, fikirleri ve şiirindeki izleri.
6 Yahya Kemal Beyatlı, hayatı, sanatı, şiirimizdeki konumu
7 Yahya Kemal Beyatlı, dili, şiirlerinin temaları, kaynakları, şiirlerinin incelenmesi
8 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Mehmet Akif Ersoy, hayatı, fikirleri, eserleri ve konumu
10 Mehmet Akif Ersoy, şiirleri üzerine incelemeler
11 Yakup Kadri Karaosmanoğlu ve Romanları
12 Halide Edip Adıvar ve romanları
13 Ömer Seyfettin ve hikâyeleri
14 Refik Halit Karay ve romanları
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı, Tanzimat tan Cumhuriyet e (1839-1923), (2005), İstanbul: Dergâh Yay.
- Ahmet Hamdi Tanpınar (2004), Edebiyat Üzerine Makaleler, İstanbul: Dergâh Yay.
- Prof.Dr. Mehmet Kaplan (1992), Şiir Tahilleri II (Cumhuriyet Devri Türk Şiiri), İstanbul: Dergâh Yay.
-Prof. Dr. Mehmet Kaplan (1987), Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar, İstanbul: Dergâh Yay.
- Prof. Dr. Şerif Aktaş (2009), Şiir Tahlili (Teori/Uygulama), Ankara: Akçağ Yay.
-Prof. Dr. Şerif Aktaş (2002), Yenileşme Dönemi Türk Şiiri ve Antolojisi-II, Ankara: Akçağ Yay.
- Dr. Cafer Şen, Fecr-i Âti Edebiyatı (2006), Ankara: Gazi Kitabevi.
-Prof. Dr. İsmail Çetişli- Âlim Gür, II. meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı (2007), Ankara: Akçağ Yay.
-Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Tuncer (1994), Meşrutiyet Devri Türk Edebiyatı, İzmir: Akademi Kitb.
Kenan Akyüz (2010), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İstanbul. İnkılâp Kitb.
Kenan Akyüz (2010), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İstanbul: İnkılâp Kitb.
Mehmet Akif Ersoy, Safahât, İstanbul: Dergâh Yay.
Ahmet Hâşim (2003), Bütün Şiirleri, (haz. İnci Enginün), İstanbul: Dergâh Yay.
Yahya Kemal Beyatlı (1961), Kendi Gökkubemiz, İstanbul: İstanbul Fetih cemiyeti Yay.
Yahya Kemal Beyatlı (1997), Edebiyata Dair, İstanbul: İstanbul Fetih cemiyeti Yay.
Ziya Gökalp(2010), Türkçülüğün Esasları, İstanbul. İnkılâp Kitb.
Ayrıca değişik yazarlarca yazılmış bütün edebiyat tarihleri, adları yukarıda yazılı şairlerin diğer eserleri, onlar etrafında yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri, onlar hakkında yazılmış en son makaleler ve sunulan bildiriler ile diğer yayınlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.cagin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555
ÖK.65555555