DERS ADI

: Osmanlı Türkçesi 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 2005 Osmanlı Türkçesi 3 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere; Osmanlı Türkçesinin gramer özelliklerini ve Osmanlıcada yer alan Arapça kelime ve şekillerin yapısını,yazılış özelliklerini kavratmak,metin okuma-yazma-anlamlandırma çalışması yaparak kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Osmanlı Türkçesinin gramer özelliklerinin öğrenilmesi
2   2. Osmanlı Türkçesiyle yazılan edebi metinleri okuyabilme
3   3. Osmanlı Türkçesiyle yazılan edebi metinleri yazabilme
4   4. Osmanlı Türkçesiyle yazılan edebi metinleri anlamlandırabilme
5   5. Kelime bilgisini artırma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Osmanlı Türkçesinde yer alan yabancı unsurlar hakkında genel bilgi
2 Arapça kökenli kelimelerin yapısı.Aksam-ı seba Sahih
3 Salim , mehmuz , muzaaf , mutel
4 misal , ecvef , nakıs , lefif.Metinlerde uygulama
5 Arapça kelimelerde kemiyet , keyfiyet.Metin okuma
6 Arapça kelimelerde masdarlar. Metin okuma
7 Sülasi , semai masdarlarının ism i fail ve mefulleri. Metin okuma
8 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Sülasi , kıyasi masdarlar. Metin okuma-yazma
10 Sülasi , kıyasi masdarlar. Metin okuma-yazma
11 Sülasi , kıyasi masdarlar. Metin okuma-yazma
12 Sülasi , kıyasi masdarlar. Metin okuma-yazma
13 Sıfat ı müşebbe , ism i tafdil . ism¬-i tasgir Metin okuma-yazma
14 Mübalağalı fail , ism i zaman , ism i mekan. ism i mensup Metin okuma-yazma
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Timurtaş Faruk Kadri ; Osmanlı Türkçesine Giriş I,II,III.Cilt Alfa yay. İst. 2000
Özkan M. Büyük , Doğan E Çözümlemeli Osmanlı Türkçesi Metinleri
Develi , Hayati;Osmanlı Türkçesi Klavuzu 3F yay. İst. 2006
Aksoyak İ.Hakkı Osmanlı Türkçesi Grafiker yay.2000
Devellioğlu Ferit Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lugat Ank. 2000
Parlatır İsmail Osmanlı Türkçesi Sözlüğü Yargı yay. Ank. 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.yanartas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55