DERS ADI

: Türk Dili ve Edebiyatı Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 2001 Türk Dili ve Edebiyatı Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler; öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek bu kuram ve yaklaşımlardan program geliştirme sürecinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili kavramların anlamını açıklayabilme.
2   Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme.
3   Öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklayabilme.
4   Öğrenme kuramlarını programın hedef kitlesinin ihtiyaçlarını belirlemede işe koşabilme.
5   Programı tasarlama aşamasında aday hedefleri öğrenme kuramlarının ilkeleri ışığında değerlendirebilme.
6   Programı tasarlarken uygun öğretme yaklaşımlarını seçebilme.
7   Seçilen öğretme yaklaşımlarını uygun şekilde planlayabilme.
8   Program çıktılarını öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımları açısından yorumlayabilme.
9   Öğrenme kuramlarının ilkelerini temel alarak eğitsel sorunları saptayabilme.
10   Öğretim uygulamaları ile öğrenme-öğretme konusunda yapılan araştırmalar arasında ilişki kurabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin öğretim planı
2 Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme
3 İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
4 İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
5 Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
6 Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
7 Bilişe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
8 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Bilişe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
10 Nörofizyolojik Kuram,Evrim Psikolojisi
11 Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
12 Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
13 Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
14 Öğrenme Kuramları ve Öğretme Yaklaşımlarının Özel Alanlara Yansıması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Borich, G. D. (2007). Effective teaching methods (6th Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
2. Bower, G. H. & Hilgard, E. R. (1981). Theories of learning (5th Ed.). Englewood Cliffs: Prentice Hall.
3. Brew, A. (2010). Imperatives and challenges in integrating teaching and research. Higher Education Research & Development, 29 (2), 139-150.
4. Eggen, P. D. & Kauchak, D. P. (1997). Educational psychology (3rd Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
5. Hergenhahn, B. R. & Olson M. H. (2004). An introduction to theories of learning (7th Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
6. Jacobsen, D. A. Eggen, P., & Kauchak, D. (1999). Methods for teaching: Promoting student learning (5th Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
7. McCombs, B. L. & Whisler, J. S. (1997). The learner-centered classroom and school: Strategies for increasing student motivation and achievement. San Francisco: Jessey-Bass.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.ellez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 0 0 0
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.6555
ÖK.7555
ÖK.855
ÖK.955
ÖK.105