DERS ADI

: Anlam Bilimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRK 5001 Anlam Bilimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İSMAİL SÖKMEN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; anlambilimin tarihini, temel kavram ve ilkelerini, türlerini, anlam değişmelerini öğretmek ve örnekler üzerinden analizler yapmak suretiyle Türkçenin sözcük anlambilimi ve cümle anlambilimi bakımından görünümü hakkında fikir vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anlambilimin tarihini öğrenmek
2   Anlambilimin temel kavram ve ilkelerini öğrenmek
3   Eş zamanlı ve artzamanlı anlam değişmeleri örneklerini analiz etmek
4   Türkçenin sözcük anlambilimsel özelliklerini bilmek
5   Türkçenin cümle anlambilimsel özelliklerini bilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Anlambilim tarihi
2 2 Anlambilimle ilgili temel kavram ve ilkeler
3 3 Anlambilimle ilgili temel kavram ve ilkeler
4 4 Türkçenin sözcük anlambilimi açısından görünümü
5 5 Türkçenin cümle anlambilimi açısından görünümü
6 6 Durgun anlambilim ve gelişmeli anlambilim
7 7 Dil, kelime, gösterge, kavram, anlam, kapsam
8 8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, arasınav
9 9 Anlam çerçevesi ve anlam olayları
10 10 Eşanlamlılık, zıt anlamlılık, eş adlılık, çok anlamlılık
11 11 Anlam değişmeleri (anlam genişlemesi, anlam daralması etc.)
12 12 Anlam değişmeleri (anlam genişlemesi, anlam daralması etc.)
13 13 Deyim aktarması, ad aktarması ve benzeri söz sanatları
14 14 Sözcük ve cümle analizi
15 15 Dönem Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Frawley, W. (1992). Linguistic Semantics. Routledge.
2. Leech, G. (1974). Semantics. Middlesex-England: Penguin Books.
3. Löbner, S. (2002). Understanding Semantics. Routledge.
4. Saeed, J.I. (1997). Semantics. Oxford: Blackwell.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, işbirlikli öğrenme yöntemleri, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

caner.kerimoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.24444444444444
ÖK.33333333333333
ÖK.42222222222222
ÖK.51111111111111