DERS ADI

: Konuşma Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRK 3004 Konuşma Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ALİ TÜRKEL

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencinin anlatma ve konuşma tekniği bakımından gerekli kazanımları edinmesi; kendini rahatlıkla ifade edebilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anlatmayla ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğrenebilme
2   Konuşma becerisi edinebilme.
3   Doğru ve etkili konuşmayı alışkanlığa dönüşterebilme.
4   Konuşma türleri bağlamında konuşma eylemini gerçekleştirebilme.
5   Kazanılan bilgiler çerçevesinde konuşmaya yönelik etkinlikler yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anlatma Türkçe Öğretiminde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler.
2 Öğretim Stratejileri (Sunuş, buluş, araştırma, çizgi yoluyla öğretme) İşbirlikli ve Tam Öğrenme. Öğretim Yöntemleri (Anlatma, Grup çalışması, Problem Çözme, Tartışma, Proje Çalışması)
3 Öğretim Teknikleri, Anlatım, Beyin Fırtınası, Vızıltı Grupları, Münazara, Forum, Çember Tartışması, Altı Düşünce Şapkası, Kavram Haritası.
4 Öğretim Teknikleri İnşat, Gösterip Yaptırma, Soru- Cevap, Örnek Olay, Gözlem Gezisi, Rol Yapma, Drama ve Benzetim
5 Türkçe Dersi Öğretim Programında Yer Alan Konuşma Yöntem ve Tekniklerindeki Amaç ve Uygulama.
6 Konuşma Yöntem ve Teknikleri: İkna Etme, Katılımlı Konuşma, Tartışma, Empati Kurma, Güdümlü Konuşma, Kelime ve Kavram havuzundan Seçerek Konuşma, Serbest Konuşma, Yaratıcı Konuşma, Hafızada Tutma Tekniği.
7 Dinleme/İzleme Yöntem ve Teknikleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Dinlenecek/İzlenecek Materyallerin İçeriğinde Bulunması Gereken Özellikler.
10 Dinleme/İzleme Tekniği Bakımından Kazandırılacak Davranışlar. Dinleme, İzleme Amaç ve Kazanımlar.
11 Dinlemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri.
12 6. Sınıflar için etkinlikler
13 7. Sınıflar için etkinlikler
14 8. Sınıflar için etkinlikler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Hayati Akyol, İlköğretimde Türkçe Öğretimi Ank., 2007; Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ank. 2006.
- Özcan Demirel, Plandan Değerlendirmeye Öğrenme Sanatı, Ank., 2006.
- Feyzi Öz, Uygulamalı Türkçe Öğretimi, Ank.,2006.
- Nüzhet Şenbay, Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, İst., 1990.
- Ertuğrul Yaman, Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Ank., 2007.
- Birsen Doğan, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, İst., 2008.
- MEB İlköğretim Türkçe Dersi ( 6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ank., 2006.
- Tülay Üstündağ, Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü; Yaratıcılığa Yolculuk, Ank., 2005.
- Birol Vural, Öğrenci Merkezli Eğitim ve Çoklu Zekai, İst., 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, metin çözümleme, soru cevap, araştırma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.24444444444444
ÖK.33333333333333
ÖK.42222222222222
ÖK.51111111111111