DERS ADI

: Okullarda Yaşam Kariyeri Gelişimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KPD 5038 Okullarda Yaşam Kariyeri Gelişimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin okullarda kariyer gelişimi ve kariyer psikolojik danışmanlığı konusunda benimsenecek yaklaşımları ve yardım hizmetlerini öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Anasınıfından 12. Sınıfa kadar kariyer gelişimi kavramını tanımlama ve tartışma
2   2. Kariyer psikolojik danışmanlığını tanımlama ve kariyer gelişimi üzerindeki etkisini açıklama
3   3. Çalışmanın insan gelişimi üzerindeki rolü ile iş yaşamı ile aile yaşaması arasındaki ilişkiyi anlama
4   4. Öğrencilerin kariyer bilgilendirmesi ve kariyer danışmanlığı yardımı almasında okulun rolünü anlama
5   5. Teknoloji, kişisel faktörler, değerler ve tutumların kariyer gelişimi üzerindeki rolünü tartışma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kariyer psikolojik danışmanlığının tarihçesini tartışma
2 Kariyer Psikolojik danışmanlığına kuramsal bakış açısı
3 Okul ortamında kariyer bilgisi ve kariyer hizmetlerinin sunulmasında okul psikolojik danışmanlarının rolü
4 İlkokullarda kariyer eğitimi
5 Orta okullarda kariyer eğitimi
6 Liselerde kariyer eğitimi
7 Bireysel ve grup değerlendirmeleri
8 Genel tekrar, ara sınav ve ders değerlendirmesi
9 Kariyer danışmanlığında bilgi ve teknolojinin kullanımı
10 Okullar için kapsamlı kariyer gelişimi programlarının hazırlanması
11 Okullar için kapsamlı kariyer gelişimi programlarının hazırlanması
12 Kariyer danışmanlığında toplumsal cinsiyet konusu
13 LGBTI bireylerle kariyer danışmanlığı
14 Azınlıklar ve göçmenlerle kariyer danışmanlığı
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Birol, H. (2014). Pozitif kariyer. Ankara: Akis Kitap
Boles, R. (2005). Paraşütünüz Ne renk İstanbul: elma Yayınevi
Reardon, R. C., Lenz, J., Sampson, J., & Peterson, G. W. (1999). Career development and planning: A comprehensive approach. Wadsworth Publishing Company.
Niles, S. G. Ve Harris-Bowlbey, J. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri. (Career Development Interventions In The 21st Century, 4. B.), Fidan Korkut Owen (Çev. Ed.), Ankara: Nobel
Sampson, J. P., Reardon, R. C., Peterson, G. W., Lenz, J. G. (2004). Career conseling & services. Canada: Thomson & Brooks/Cole
Zunker, V. G. (2002). Career counseling: Applied concepts of life planning. 6th ed. Canada: Thomson & Brooks/Cole

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, anlatım, sınıf içi alıştırmalar, yazılı ödevler, küçük grup tartışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 3 2 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 4 10 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111115111
ÖK.21111111111145111
ÖK.31111111113115111
ÖK.41211112111115111
ÖK.51111111111115111