DERS ADI

: Dezavantajlı Gruplarla Kariyer Danışmanlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KPD 5030 Dezavantajlı Gruplarla Kariyer Danışmanlığı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu derste, toplumda dezavantajlı durumda olan, azınlık ve farklı özellikleri olan gruplara (örneğin göçmenler, özürlüler, hükümlüler, emekliler vd.) yönelik olarak yapılacak bireysel ve grupla kariyer müdahale programları hazırlama ve uygulama konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmak hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dezavantajlı ve azınlık gruplarla ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2   2. Dezavantajlı ve azınlık gruplara yönelik yaklaşımların değerlendirmesini yapabilir.
3   3. Dezavantajlı ve azınlık gruplara yönelik bireysel ve grupla kariyer müdahale programları hazırlayabilir.
4   4. Dezavantajlı ve azınlık gruplara yönelik bireysel ve grupla kariyer müdahale programları uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumda dezavantajlı durumda olan, azınlık ve farklı özellikleri olan gruplar (örneğin göçmenler, engelliler, hükümlüler, emekliler vd.)
2 Toplumda dezavantajlı durumda olan, azınlık ve farklı özellikleri olan gruplar (örneğin göçmenler, engelliler, hükümlüler, emekliler vd.)
3 İş, meslek ve kariyer tanımı
4 İş analizi teknikleri
5 İşin temel özelliklerinin analizi
6 Performans değerlendirme
7 Meslek sınıflandırma sistemleri
8 Genel Tekrar, Değerlendirme, Ara Sınav
9 Önleyici rehberlik ve psikolojik danışma
10 Kariyer danışmanlarının süreçteki sorumlulukları
11 Dezavantajlı gruplara yönelik bireysel kariyer müdahale programları hazırlama
12 Dezavantajlı gruplara yönelik bireysel kariyer müdahale programları hazırlama
13 Dezavantajlı gruplara yönelik grupla kariyer müdahale programları hazırlama
14 Dezavantajlı gruplara yönelik grupla kariyer müdahale programları hazırlama
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chartrand, J. M., & Rose, M. L. (1996). Career interventions for at risk populations: Incorporating social cognitive influences. The Career Development Quarterly, 44(4), 341-353.
EMİRGİL, B. F., ACA, Z., & IŞIĞIÇOK, Ö. (2014). Türkiye'de İş ve Meslek Danışmanlığının Etkinliği: Sorun Alanları ve Beklentiler. Çalışma ve Toplum, 40(1).
Gürsel, S., & Kolaşin, G. U. (2010). İstihdamda dezavantajlı grupların işgücüne katılımını artırmak.
Önleyici Psikolojik Danışma , Firdevs Savi Çakar, Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, araştırma, gözlem, grup çalışmaları, örnek vaka inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse devam ve katılım zorunludur, konuyla ilgili kaynakların okunması, araştırılması ve çalışmaların zamanında teslim edilmesi zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

programa göre belli olacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11115111111115111
ÖK.21115111111115111
ÖK.31115115111115111
ÖK.41115115111115111