DERS ADI

: Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5009 Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Öğrencilerin önleyici rehberlik ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri ve madde kullanımı, akran istismarı ve intihar gibi okullarda yaşanan farklı problemler için önleyici rehberlik çalışmaları planlamayı öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Önleme ile ilgili temel ilkeleri anlama
2   Önleyici rehberlik ile ilgili temel yaklaşımları anlama
3   Okulla ilişkili farklı problemlerin risk ve koruyucu faktörlerini tanımlayabilme
4   Okullardaki farklı problemlere ilişkin uyarı sinyallerini bilme
5   Okullardaki farklı problemler için önleyici rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Önleme ve önleyici rehberlik ile ilgili temel kavramlar
2 Okul temelli önleme çalışmaları
3 Madde kullanımı ve bağımlılığı: Önleyici rehberlik çalışmaları I
4 Madde kullanımı ve bağımlılığı: Önleyici rehberlik çalışmaları II
5 Teknoloji bağımlılığı: Önleyici rehberlik çalışmaları
6 Akran İstismarı: Önleyici rehberlik çalışmaları
7 Okullarda şiddet: Önleyici rehberlik çalışmaları
8 Genel tekrar, ara sınav ve ders değerlendirmesi
9 Erken yaşta cinsel ilişkide bulunma: Önleyici rehberlik çalışmaları
10 Çocuk istismarı: Önleyici rehberlik çalışmaları
11 İntihar girişimleri: Önleyici rehberlik çalışmaları
12 Ebeveyn-ergen ilişkileri: Önleyici rehberlik çalışmaları
13 Yeme problemleri: Önleyici rehberlik çalışmaları
14 Okullarda yaşam becerileri eğitimi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Korkut, F. (2004). Okul temelli önleyici rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık
Sandoval, J. (2002). Handbook of crisis counseling, intervention, and prevention in the schools. 2nd Ed. London: Lawrence erlbaum.
Siyez, D. (2010). Ergenlerde problem davranışlar. II. Baskı. Ankara: Pegem Akademi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111112113251111
ÖK.21111212113251111
ÖK.31115512141451111
ÖK.41111512111351111
ÖK.51511152511551111