DERS ADI

: Mesleki Rehberlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 3023 Mesleki Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin meslek seçimi sürecini ve meslek seçimi sürecinde meslek psikolojik danışmanlığının rol ve işlevlerini kavramaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Meslek, iş, mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı kavram bilgisi
2   2. Meslek seçimin etkileyen faktörleri kavrayabilme
3   3. Mesleki danışma kuramlarını kavrayabilme
4   4. Gelişim dönemlerine göre kariyer gelişimini açıklama
5   5. Eğitim kademelerine göre mesleki rehberlik ve danışma uygulamalarını değerlendirebilme
6   6. Türkiye de mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Meslek seçimi ile ilgili kavramlar, mesleki rehberliğin ve kariyer danışmanlığının tarihçesi ve gelişimi
2 Kariyer gelişimini etkileyen faktörler
3 Kariyer gelişimini etkileyen faktörler
4 Özellik faktör uyumlu kuramlar: Özellik Faktör, İş uyumu kuramı
5 Özellik faktör uyumlu kuramlar: Holland ın tipoloji kuramı
6 Psikodinamik yaklaşımlar: Psikanalitik, Yaklaşım, Adleriyen Yaklaşım
7 Psikodinamik yaklaşımlar: Roe nun yaklaşımı, Myer Briggs tip teorisi
8 Genel tekrar, ara sınav ve ders değerlendirmesi
9 Gelişimsel yaklaşımlar: Ginzberg
10 Gelişimsel yaklaşımlar: Super
11 Gelişimsel yaklaşımlar: Super
12 Gelişimsel yaklaşımlar: Gotfredson
13 Türkiye'de mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı
14 Türkiye'de mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yeşilyaprak, B. (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı: kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi
Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı: Kuramlar ve uygulamalar. Ankara: Nobel.
Sharf, R. S. (1992). Applying career development theory to counseling (3rd Ed.). California: Brooks/Cole.
Zunker, V. G. (2002). Career counseling. Applied concepts of life planning (6th Ed). California: Brooks/Cole.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, vaka analizi, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, performans notu ve yıl sonu ödevlerine göre değerlendirme yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Uygulama 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Proje Hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Proje Ödevi 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13111111111455111
ÖK.23111115141155111
ÖK.33111111111355111
ÖK.43111111145155111
ÖK.53411153334355111
ÖK.63415153231355111