DERS ADI

: Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 2016 Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin ruh sağlığını, anormalliği ayırt etme kriterlerini, yaşam dönemlerinin gelişimsel özellikleri ve görülen uyum problemlerini, psikolojik danışma hizmetinde önleyici ve müdahale edici stratejileri anlamalarını sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ruh sağlığı ile ilgili temel kavram, ilke ve tarihsel gelişimi kavrayabilme
2   Yaşam dönemlerinin gelişimsel özellikleri ve görülen uyum problemlerini anlama
3   Ruh sağlığı için normallik kriterlerini açıklayabilme
4   Ruh sağlığı kuramlarını meslek alanıyla ve milli eğitimin gereklilikleriyle bütünleştirebilme
5   psikolojik danışma hizmetinde önleyici ve müdahale edici stratejileri açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ruh sağlığının tanımı, normallik kriterleri
2 insan gelişimini açıklayan kuramlar
3 uyum ve davranış problemlerinin doğası
4 uyum ve davranış problemlerinin doğası
5 bebeklik ve erken çocukluk dönemi uyum sorunları
6 çocukluk dönemi uyum sorunları
7 İlkokul dönemi psikolojisi ve uyum sorunları
8 Genel Tekrar, Değerlendirme, Ara Sınav
9 Ergenlerde kendine zarar veme davranışı
10 Ergenlik dönemi riskli davranışlar ve önleme
11 Ergenlik dönemi riskli davranışlar ve önleme
12 Üniversite dönemi gençliği ve uyum problemleri
13 Genç Yetişkinlik psikolojisi ve uyum sorunları
14 Yetişkinlik ve Yaşlılık psikolojisi ve uyum sorunları
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları, Firdevs Savi Çakar (Edt), Pegem yayıncılık.
Çocuk ve Ergenlerde davranış bozuklukları , Firdevs Savi Çakar (Edt) , Pegem yayıncılık
Karancı, N., Gençöz, F. & Bozo, Ö. (2007). Psikolojik sağlığımızı nasıl koruruz II Yetişkinlik ve Yaşlılık, ODTÜ yayınları.
Onur, B.(1991). Gelişim psikolojisi: Yetişkinlik, yaşlılık,ölüm. Verso yayınları.
Öztürk, O. & A. Uluşahin (2008).Ruh sağlığı ve bozuklukları 1, Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti.
Yavuzer, H. (2007). Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi Kitapevi.
Seven, S (2008). Çocuk Ruh Sağlığı, Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, araştırma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Tartışma, soru-cevap, araştırma yapma,ödev , sunum

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunum, makale inceleme, uygulama, gözlem yapma ve ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse devam ve katılım zorunludur, konuyla ilgili kaynakların okunması, araştırılması ve çalışmaların zamanında teslim edilmesi zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

programa göre belirlenecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
arasınav hazırlığı 1 5 5
final sınavı hazırlık 1 5 5
Proje Hazırlama 1 3 3
arasınav 1 1 1
final sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 55

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11112511115151113
ÖK.21112511115151113
ÖK.31112511115151113
ÖK.41112511115151113
ÖK.51112511115151113