DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4004 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 12

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının uygulama okullarındaki deneyimlerinin tartışılmasının yanı sıra, öğretmen adaylarının bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilmeleri ve uygulayabilmeleri, matematik öğretimine özgü öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak bireysel mikro-öğretim uygulamaları yapmaları, dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirmeleri, uygun öğretim ortamlarını hazırlamaları ve etkili sınıfı yönetimi, ölçme- değerlendirme ve yansıtma yapma becerilerini geliştirmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini tanır ve değerlendirebilir.
2   Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı mikro-öğretim uygulamaları yapar ve değerlendirebilir.
3   Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirebilir ve uygulayabilir.
4   Bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilir ve uygulayabilir.
5   Öğretim ortamlarını hazırlayabilir ve yönetebilir.
6   Çeşitli ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak öğrenci öğrenmesini takip edebilir.
7   Öğretimle ilgili öz değerlendirme yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MBD 4003 - Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem planı, staj okullarına gidiş ve okulu tanıma
2 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi
3 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi Ders planı hazırlama ve değerlendirme
4 Mikro-öğretim uygulamaları
5 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi; Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleri
6 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi; Ders planı hazırlama ve değerlendirme
7 Mikro-öğretim uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi; Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme ve uygulama
10 Mikro-öğretim uygulamaları
11 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi; Ölçme-değerlendirme yöntemleri
12 Mikro-öğretim uygulamaları
13 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi; Öğrenci çalışmalarını değerlendirme
14 Mikro-öğretim uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fakülte-Okul İş birliği, YÖK/Dünya Bankası, Ankara 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mikro-öğretim, gözlem, tartışma, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 6 78
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 11 143
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 5 4 20
Sunum Hazırlama 4 8 32
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 307

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1351444
ÖK.2351444
ÖK.3351444
ÖK.4351455555255
ÖK.5351444
ÖK.63514444
ÖK.73155