DERS ADI

: Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5013 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ELİF TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik öğretmen adaylarının öğretimsel süreçte önemli olan ölçme ve değerlendirme ile ilgili becerilerini geliştirmek ve matematik derslerinde nasıl etkili bir şekilde kullanabileceklerine ilişkin pratik uygulama becerilerini geliştirerek kullanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını kavrma.
2   Matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme anlayışını kavrama
3   Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemlerini gerektiğininde uygulayabilme
4   Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme
5   Ölçme ve değerlendirmenin matematik öğretimindeki yerini kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem planının yapılması dersile ilgili amaç ve kapsam ile ilgili giriş
2 Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları
3 Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin yeri, ortaokul matematik programında ölçme ve değerlendirme
4 Matematik öğretiminde kullanılan geleneksel ölçme araçları: yazılı yoklamalar, çoktan seçmeli testler, kısa yanıtlı sınavlar v.b.
5 Geleneksel ölçme araçları ve matematik öğretimine ilişkin örnekleri
6 Geleneksel ölçme araçlarının değerlendirilmesi
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımak için veri toplama yoları: gözlem ve görüşme
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Performans değerlendirme
10 Performans değerlendirme
11 Öğrenci ürün dosyası ve matematik öğretiminde kullanılması
12 Akran, öz değerlendirme ve grup çalışmalarının değerlendirilmesi
13 Proje ve araştırma çalışmalarının değerlendirilmesi
14 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atılgan, H. (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
MEB, ilköğretim Matematik Programı, MEB, Ankara.
Diğer bu alanda yazılmış kitaplar da kaynak olabilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap, örnek olay teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Ödev Hazırlama 8 3 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.153223
ÖK.2523223
ÖK.3523223
ÖK.4523223
ÖK.5523223