DERS ADI

: Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5011 Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SÜHA YILMAZ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Üstün yetenekli öğrencilerin matematik alanında öğretimlerini kolaylaştırmak için, daha etkin öğretim teknikleri belirlemek.Üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini belirliyerek,sınıf içi ortamlarda desteklenmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini belirlemek.
2   2.Matematik alanında üstün yetenekli olmanın avantajları ve dezavantajlarını belirlemek.
3   3.Matematikte üstün yetenekli öğrenciler için program tercihlerini belirlemek.
4   4.Üstün yetenekli öğrencilerle ilgili sosyal ilişkileri belirlemek.
5   5.Üstün yetenekli öğrenciler için eğitim programlarını belirlemek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Üstün Yetenekli öğrenci tanımı,özellikleri. 11.Üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri.
2 2.Ülkemizde üstün yetenekli öğrenciler için bilim-sanat merkezleri. 12.Üstün yetenekli öğrenciler için okul öncesi matematik öğretimi.
3 3.Üstün yetenekli öğrenciler için matematik programları. 13.Üstün yetenekli öğrenci olmanın avantajlı ve dezavantajlı yönleri.
4 4.Üstün yetenekli öğrenciler için geometri öğretimi. 14.Üstün yetenekli öğrencilerin uzamsal düşünme,soyut ve analitik düşünme becerileri.
5 5.Üstün yetenekli öğrenciler için matematik öğretimi. 15.Yarıyılsonu sınavı.
6 6.Üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma,zenginleştirme,hızlandırma.
7 7.Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları.
8 8.Genel tekrar,ders değerlendirmesi,Arasınav.
9 9.Üstün yetenekli öğrencileri sınıf içinde destekleme programları.
10 10.Üstün yetenekli öğrencilerle olan sosyal ilişkiler.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Davaslıgil,Ü.,2004,Yüksek Matematik Yeteneğinin Erken Kestirimi,s.263-283.
2-Finlayson R.,2004,Mathematically Giftedin the Heteregeneously Grouped Mathematics Classroom.
3-Lupkowski Shopli,A.,1996,The Grid:A Model to Construct Differentiated Curriculum fot the Gifted
4-Villani ,C.J.,1998,Meeting the Needs of the Gifted Student Language Arts and Mathematics.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım,soru-cevap,görsel materyaller kullanarak anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ödev,ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Süha Yılmaz
Tel:02323012335
email:suha.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 25 1 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14
ÖK.233
ÖK.343
ÖK.43
ÖK.55