DERS ADI

: Matematik Sınıflarında İletişim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5022 Matematik Sınıflarında İletişim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik öğretmeni adaylarına matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark ettirmek, matematik sınıflarında iletişimin önemini algılatmak, etkili ve verimli matematiksel iletişim kurma becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark eder.
2   Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanır.
3   Matematik öğretimine özgü gösterim şekillerini bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
4   Matematik diline ilişkin iletişim yollarını bilir ve bunları kullanır.
5   Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
2 Düşünme ve dil kullanımı arasındaki ilişki
3 Matematik dilinin yapısı ve özellikleri
4 Matematik sınıflarında iletişimin önemi
5 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programında matematik dili kullanımının yeri
6 Matematik öğretiminde matematik dilini etkili kullanma
7 Matematiksel yazmanın genel ilkeleri ve hatalı durumların incelenmesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematiksel düşünceleri ifade ederken somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanma
10 Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme
11 Matematiksel düşünceleri etkili bir şekilde sözlü olarak ifade etme
12 Matematiksel düşünceleri etkili bir şekilde yazılı olarak ifade etme
13 Matematik eğitiminde yazmanın yeri ve önemi
14 Matematik eğitiminde yararlanılan yazma aktivitelerinin türleri ve özellikleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vygotsky, L. S. (1985). Düşünce ve Dil (çev. S. Koray). İstanbul: Kaynak Kitabevi.
Barton, B. (2008). The language of mathematics: Telling mathematical tales. Springer.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 13 1 13
Sunum Hazırlama 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1453
ÖK.25344453
ÖK.35344453
ÖK.45344453
ÖK.55344453