DERS ADI

: Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5001 Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik öğretiminde teknolojinin önemi; Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS) ve Dinamik Geometri Sistemleri (DGS) gibi yazılımların kullanımı, bu yazılımlar aracılığı ile etkileşimli etkinlikler üretme ve uygulama; öğrenci ürünlerini değerlendirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğretiminde teknolojinin önemini kavrayabilme ve öğretimde teknoloji kullanımına yönelik olumlu tutum geliştirme.
2   Matematik öğretiminde faydalanılan güncel teknolojileri kullanabilme, bu teknolojileri kullanarak etkinlik üretebilme.
3   Konu ve içeriğe uygun öğretim teknolojilerini seçebilme, uygun teknolojilerle hazırlanan etkinlikleri kullanarak ders planı hazırlayabilme.
4   Uygun teknolojileri kullanarak mikro öğretim ve video temelli uygulamalar aracılığı ile bir dersi planlayabilme ve sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgisayar destekli matematik öğretiminin önemi
2 Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı, Bilgisayar Cebir Sistemlerinin matematik öğretimindeki yeri, Bilgisayar Cebir Sistemlerinin kullanımının öğretimi
3 Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı, Bilgisayar Cebir Sistemlerinin matematik öğretimindeki yeri, Bilgisayar Cebir Sistemlerinin kullanımının öğretimi
4 Dinamik Geometri Sistemlerinin matematik öğretimindeki yeri, Dinamik Geometri Sistemlerinin kullanımının öğretimi
5 Dinamik Geometri Sistemlerinin matematik öğretimindeki yeri, Dinamik Geometri Sistemlerinin kullanımının öğretimi
6 Teknoloji kullanarak bir konuya özgü ders planı hazırlama
7 Teknoloji kullanarak bir konuya özgü ders planı hazırlama
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Örnek olay incelemesi, Matematik öğretiminde teknolojiyi etkili kullanmak için gerekli tekniklerin öğretimi
10 Örnek olay incelemesi, Matematik öğretiminde teknolojiyi etkili kullanmak için gerekli tekniklerin öğretimi
11 Teknoloji kullanarak bir konuya özgü ders planı hazırlama
12 Mikro Öğretim uygulaması
13 Mikro Öğretim uygulaması
14 Mikro Öğretim uygulaması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkoç, H. 2008, Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi. Ankara: Toroslu Kitaplığı
Bintaş, J. & Akıllı B. 2010, Bilgisayar Destekli Geometri. Ankara: Pegem Akademi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, ders planı hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, örnek ders anlatımı

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cenk.kesan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 6 12
Sunum Hazırlama 2 6 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.121434
ÖK.2215344232333
ÖK.3255342332345
ÖK.4454551444555455