DERS ADI

: Matematik Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 4002 Matematik Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SÜHA YILMAZ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik Felsefesinin tarihsel gelişimini belirtmek;bazı matematiksel felsefi akımlardan bahsetmek;matematik felsefesinin diğer bilim felsefeleriyle ilişkilerini ortaya koymak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Matematiğin bilimler arasındaki yerini açıklayabilecektir.
2   2.Teorem, ispat, aksiyom gibi temel matematiksel kavramları,kuramları açıklayabilecektir.
3   3.Matematiğin nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirliğini açıklayabilecektir.
4   4.Matematik felsefesi alanında çalışan önemli bilim adamlarının görüşlerini açıklayabilecektir.
5   5.Matematik felsefesindeki temel kuramları açıklayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Matematik felsefesinin doğuşu ve tarihsel gelişimi 11.Mantıkçılık,ontoloji.
2 2.Mantıksal ve soyut düşünmenin doğuşu,felsefi yönleri. 12.Biçimcilik,metafizik,yarı-deneyselciler.
3 3.Matematiğin güzelliği,matematiğin doğasına ilişkin felsefi düşünceler. 13.Sezgicilik,yapısalcılık.
4 4.Aristo,Socrates ,Euclidean ,Phythogoras ve Descartes in felsefi görüşleri. 14.Frege, Russel, Hilbert, Brouwer,Lakotos,Kant ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları.
5 5.Matematik felsefesinin matematik eğitimi ile olan ilişkisi. 15.Yarıyıl sonu sınavı.
6 6.Matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar.
7 7.Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik.
8 8.Genel tekrar,Ders değerlendirmesi,Arasınav.
9 9.Matematik felsefesinin diğer bilimlerle olan ilişkisi.
10 10.Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bilim felsefesi, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi.
Matematik felsefesi, Bekir S. Gür, Kadim Yayınları.
Matematik felsefesi, Stephen F. Barker, İmge Kitabevi.
Matematiksel düşünme, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap yoluyla anlatım, sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve ödev sunumları ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Süha Yılmaz
Tel:02323012335
email:suha.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 5 1 5
Final Sınavına Hazırlık 10 1 10
Sunum Hazırlama 8 1 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111514323
ÖK.211514323
ÖK.31151423
ÖK.411514423
ÖK.511514423