DERS ADI

: Mantıksal Akıl Yürütme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 4011 Mantıksal Akıl Yürütme ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının mantıksal akıl yürütmenin ne olduğu ve nasıl geliştirilebileceği konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. akıl yürütmenin ne olduğunu öğrenir.
2   2. akıl yürütme ilkelerini ve becerilerini öğrenir.
3   3. öğrencilerin akıl yürütme becerilerinin gelişimine yönelik etkinlik hazırlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akıl yürütmenin tarihi ve Sokrates in akıl yürütmeye bakış açısı
2 Platon ve Aristotelesin akıl yürütmeye bakış açıları Akıl yürütme ilkeleri
3 Matematiksel akıl yürütme ve yaklaşımları (tümevarıma ve tümdengelime dayalı)
4 Akıl yürütme becerileri - çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma
5 Akıl yürütme becerileri - mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma
6 Akıl yürütme becerileri- matematiksel durumu analiz etme
7 Akıl yürütme becerileri - bağlantılar oluşturma ve karar verme
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav.
9 Akıl yürütme becerileri - tahminde bulunma ve problem çözme statejilerini kullanabilme
10 Cebirsel ve orantısal akıl yürütme
11 Geometrik akıl yürütme
12 Olasılıksal ve istatistiksel akıl yürütme
13 Akıl yürütme becerilerine yönelik etkinlik hazırlama
14 Akıl yürütme becerilerine yönelik etkinlik hazırlama
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Long, C., & Temple, D. (1996).Mathematical reasoning for elementary teachers. New York: Harper Collins Publisher.
Metin, O. (2015). Eğitimde Akıl Oyunları Sistemi. İzmir: Mum Yayınları.
Bright, G. W. (1999). Helping elementary and middle grades preservice teachers understand and develop mathematical reasoning. Developing Mathematical Reasoning in Grades K-12, (Lee V. Stiff, 1999 editor), NCTM, Reston: Virginia.
Lithner, J, (2003). Students mathematical reasoning in university textbook exercises. Educational Studies in Mathematics, 52, 29-55.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.122333334212
ÖK.222334444212
ÖK.345555555334