DERS ADI

: Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 4003 Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel kavramların oluşmasında karşılaşılabilecek olası yanılgıları fark etmelerini ve giderilme yollarını öğrenmelerini sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğreniminde matematiksel hata , zorluk ve " kavram yanılgısı "olgularını doğru bir şekilde kavrama,
2   Matematiksel kavramların oluşumunda yaşanan güçlüklere ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
3   Matematik öğrenme sürecinde kavram yanılgıları bilgisine ilişkin bilgileri kullanabilme
4   Kavram yanılgıları bilgisini matematiksel ilişkilendirme yapmada kullanabilme
5   Matematiksel kavram yanılgılarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı
2 Kavram yanılgısı çeşitleri
3 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Sayı kavramı
4 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Sayılarda basamak değeri kavramı
5 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Toplama ve çıkarma kavramları
6 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Negatif sayılar
7 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Köklü sayılar
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Kesirler
10 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Oran
11 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Olasılık
12 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Denklemler
13 Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri
14 Konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Altun Altun, M. (2010). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi,İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.
Altun, M. ve Alkan, H. (Bölüm Yazarlığı), Editör; Prof. Dr. Aynur Özdaş ,(1999). Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı Matematik Eğitimi, (1,2,3,4,7,8,9,10. Bölümler), Eskişehir: Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Yayın no:591, ISBN 975-492-825-8.
Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunumlar ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.yesildere@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133444543
ÖK.2444
ÖK.335434544443
ÖK.444544
ÖK.554433