DERS ADI

: Matematik Öğretiminde İlişkilendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 3006 Matematik Öğretiminde İlişkilendirme ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematiğin diğer disiplinlerle, günlük yaşamla ve diğer matematiksel kavramlarla ilişkisini hem teorik olarak ve hem de kimi matematiksel kavramlar özelinde ortaya koymak ve önemini kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı gösterim biçimleri ile matematiksel kavramları ifade edebilme
2   Kavramsal ve işlemsel bilgi arasında ilişki kurabilme,
3   Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirebilme,
4   Matematiği diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme
5   Günlük hayatla matematiği ilişkilendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma
2 Matematiksel kavramları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme
3 Matematiksel kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme
4 Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme
5 Farklı matematiksel kavramların birbiriyle ilişkisini gösteren çalışmalar hazırlama ve sunma
6 Matematiği diğer derslerle ilişkilendirme;
7 Matematiği diğer derslerle ilişkilendirmeyi örneklendiren çalışmalar hazırlama ve sunma
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme
10 Matematiğin günlük hayatla ilişkisini ortaya koyan çalışmalar hazırlama ve sunma
11 Sayılar öğrenme alanına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama
12 Cebir öğrenme alanına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama
13 Geometri ve ölçme öğrenme alanına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama
14 Veri ve olasılık öğrenme alanlarına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Altun Altun, M. (2010). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi,İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.

Altun, M. ve Alkan, H. (Bölüm Yazarlığı), Editör; Prof. Dr. Aynur Özdaş ,(1999). Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi

İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı Matematik Eğitimi, (1,2,3,4,7,8,9,10. Bölümler), Eskişehir: Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Yayın no:591, ISBN 975-492-825-8.

Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunumlar ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.yesildere@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133444543
ÖK.2444
ÖK.335434544443
ÖK.444544
ÖK.554433