DERS ADI

: Cebir

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 3015 Cebir ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SERKAN NARLI

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematiğin temelini oluşturan cebirin teorik yapısını analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kümeler, bağıntılar, fonksiyonlar ve ikili işlemlerle ilgili temel bilgileri bilecek
2   2. Grup ve alt grup kavramını açıklayıp, grup olan ve olmayan sistemlere örnekler verebilecek
3   3. Lagrange Teoremi ifade ve ispat eder, devirli gruplarla olan özelliğini açıklayabilecek ve problemler çözebilecektir
4   4. Normal alt grup kavramını ve özelliklerini açıklayabilecek
5   5. Homomorfizma ve İzomorfizma fonksiyonların gruplar için önemini bilecek ve açıklayacaktır
6   6. Döndürme ve çevirme fonksiyonlarını kullanarak gruplar elde edecek ve günlük hayatta yansımalarını açıklayabilecektir.
7   7. Değişme özelliğinin önemini bilecek, gruplar arası etkileşim kurarak özellikleri karşılaştırabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kümeler, bağıntılar, fonksiyonlar ve ikili işlemlerle ilgili temel bilgiler
2 Tamsayılar Bölünebilme ve Modüler Aritmetik
3 Gruplar Teorisi
4 Alt gruplar ve bir grubun üreteci
5 Kosetler
6 Problem çözme
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Lagrange Teoremi
9 Normal alt gruplar
10 Faktör Grupları
11 Homomorfizmalar
12 İzomorfizma
13 Permütasyon grupları, Halka, alt halka ve idealler
14 Burnside teoremi ve uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Balkanay, E., Ağargün, G ve Aygör , N. (2000) Soyut Cebir Cilt 1. Yıldız Teknik Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
Çallıalp, F. (2009) Örneklere Soyut Cebir. Birsen Yayınevi. İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serkan.narli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14434
ÖK.243434
ÖK.35423434
ÖK.44434
ÖK.54434
ÖK.634434
ÖK.74434