DERS ADI

: Lineer Cebir 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 2004 Lineer Cebir 2 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere temel lineer cebir kavramları ve süreçleriyle ilgili anlayış kazandırmak. Konuyla ilgili kavramları ve süreçleri problem durumlarına uygulayabilme ve çözüm yöntemlerini etkili şekilde kullanabilmelerini sağlayacak birikimin oluşumuna yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı vektör uzayı örnekleri oluşturabilir.
2   Vektör uzayını ve alt uzay, lineer bağımlılık-bağımsızlık, germe, taban kavramları ile ilişkilerini açıklayabilir.
3   İç çarpım uzayını açıklar ve rutin olmayan örnekler yazabilir.
4   İç çarpım uzayında farklı ortogonal ve ortonormal vektör kümeleri yazabilir.
5   Farklı vektör uzayları üzerinde lineer dönüşüm tanımlayabilir ve çekirdek-görüntü uzaylarını belirleyebilir.
6   Lineer dönüşümlerle ilgili işlemleri yapabilir ve lineer dönüşümleri matris cebiri kullanarak inceleyebilir.
7   Öz-değerlerin ve öz-vektörleri açıklayabilir.
8   Köşegenleştirme için gerekli durumları açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Vektör uzayları
2 Alt uzaylar
3 Lineer bağımsızlık
4 Lineer kombinasyonlar, germe
5 Baz ve boyut
6 İç çarpım uzayları
7 Vektörlerin ortogonalliği, ortonormal vektör kümeleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Lineer dönüşümler, Lineer dönüşümün çekirdeği ve görüntüsü
10 Lineer dönüşümler ve matrisler
11 İzomorfiler
12 Öz-değerler ve öz-vektörler, karakteristik polinomlar
13 Köşegenleştirme
14 Köşegenleştirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akbulut, F. (1974). Lineer Cebir Cilt II. İzmir: Ege Üniversitesi Matbaası.
Akbulut, F. (1976). Lineer Cebir Cilt I. İzmir: Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Ofset Merkezi.
Akın, Ö. (Çev. Ed.) (2011). Uygulamalı Lineer Cebir (9. Baskı). Ankara: Palme Yayıncılık.
Keşan, C. ve İzgiol, D. (2016). Lineer Cebir, Matematik Öğretmen Adayları İçin. İzmir: Birleşik Matbaacılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

APOS Teorisine dayalı öğretim, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, soru-cevap, buluş yoluyla öğrenme, anlamlı öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cenk.kesan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 7 1 7
Sunum Hazırlama 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.135455554
ÖK.235555554
ÖK.335455554
ÖK.435455554
ÖK.535455554
ÖK.635455554
ÖK.735455554
ÖK.835455554