DERS ADI

: Ortaokul Matematik Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 2002 Ortaokul Matematik Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının ulusal matematik öğretim programları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Özellikle 5-8. sınıflar matematik dersi öğretim programının içeriğine hâkim olmalarına yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir öğretim programının yapısını ve içeriğini kavrama.
2   1-4. Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programını tanıma ve inceleme
3   5-8. Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programını tanıma ve inceleme
4   5-8. Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırlarını inceleme
5   Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini kurma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2 Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3 Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
4 Öğrenme ve alt öğrenme alanları
5 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi
6 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi
7 Matematik Dersi (1-4. Sınıflar) Öğretim Programı (2018), MEB.
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Matematik Dersi (1-4. Sınıflar) Öğretim Programı (2018), MEB.
10 Matematik Dersi (5-8. Sınıflar) Öğretim Programı (2018), MEB.
11 Matematik Dersi (5-8. Sınıflar) Öğretim Programı (2018), MEB.
12 Ortaokul matematik dersi öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller
13 Ortaokul matematik dersi öğretim programında ölçme değerlendirme yaklaşımı
14 Öğretmen yeterlilikleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri, Cengiz Alacacı ve ark. MEB.
Matematik Dersi (1-4. Sınıflar) Öğretim Programı (2018), MEB.
Matematik Dersi (5-8. Sınıflar) Öğretim Programı (2018), MEB.
Matematik Dersi (9-12. Sınıflar) Öğretim Programı (2018), MEB.
Principles and Standarts for School Mathematics (2000), NCTM.
Rethinking the Mathematics Curriculum (Studies in Mathematics Education Series, 10) (1998), Celia Hoyles, Candia Morgan & Geoffrey Woodhouse, Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve projeler küçük gruplar (2-3 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.yesildere@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 2 3 6
Sunum Hazırlama 2 3 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1241455431454345
ÖK.2241455431454345
ÖK.3241455431454345
ÖK.4241455431454345
ÖK.5241455431454345