DERS ADI

: Analiz 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 2009 Analiz 3 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞERİFE FAYDAOĞLU

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Analiz konularını anlamak, mesleki alanlarda etkin bir şekilde kullanabilmeyi sağlamaktır. Karşılaştığı problemleri analiz edebilme, analitik, sayısal ve teknoloji yardımı ile çözme ve bu yöntemleri karşılaştırabilme yeteneğini elde etmektir. Analitik düşünce yapısı kazandırılarak, matematiğin önemini ve amacını göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çok değişkenli fonksiyonları ve özelliklerini kavrayabilme
2   IR^n nin topolojisini kavrayabilme
3   Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve sürekliliği kavrayabilme, fonksiyonların limitlerini hesaplayabilme
4   Fonksiyon dizi ve serilerini kavrayabilme
5   Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türevi, geometrik yorumunu, yönlü türevi ifade edebilme ve uygulamalarını yapabilme
6   Çok değişkenli fonksiyonların yüksek mertebeden türevlerini alabilme ve zincir kuralını kullanarak problemleri çözebilme
7   Çok değişkenli fonksiyonların teorisini ve uygulamalarını öğrenebilme ve bu amaçla teknolojiden yararlanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çok değişkenli fonksiyon kavramı, tanım ve değer kümeleri Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türevin geometrik yorumu
2 Çok değişkenli fonksiyonların grafiklerinin çizimleri Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türevin uygulamaları
3 IR^n nin topolojisi Yüksek mertebeden kısmi türevler
4 Çok değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı ve uygulamaları Zincir kuralı
5 Çok değişkenli fonksiyonlarda süreklilik kavramı Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Fonksiyon dizileri
7 Fonksiyon serileri
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Türev, Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev
10 Yönlü türev

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Balcı M., Analiz 2, Balcı Yayınları, Ankara, 1997
Hacısalihoğlu H., Balcı M.,Temel ve Genel Matematik Cilt 3, Ankara, 2000.
Thomas/Finney (Çev: Recep Korkmaz) Calculus 2 (2001), Beta Basım Yayın

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru cevap, düz anlatım, tartışma, bilgisayar destekli

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve Final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Zorunlu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serife.faydaoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 0 0 0
Sunum Hazırlama 6 3 18
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.23
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.75