DERS ADI

: Soyut Matematik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 1006 Soyut Matematik ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SERKAN NARLI

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Sembolik mantık ve kanıt tekniklerini, kümeleri, küme takımlarını, bağıntıları, fonksiyonları ve çeşitlerini, permütasyonları ve işlemleri öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sembolik mantığın temellerini açıklayacak; önermeleri sembollerle birbirine bağlayabilecek ve önermelerin doğruluk değerlerini hesaplayabilecektir
2   2. Mantık ve matematik ilişkisini açıklayacak, matematiksel tanım ve ispat yöntemlerini kullanabilecektir.
3   3. Küme oluşturabilecek, kümeler üzerinde işlemler yapabilecektir.
4   4. Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını tanımlayabilecek, örnekler verebilecek, fonksiyonlarla işlemler yapabilecektir.
5   5. Fonksiyonları kümeler arası ilişkiler bakışı altında inceleyecek ve uygulamalarda kullanabilecektir.
6   6. Doğal sayılar kümesinin özellikleri ile ilgili yorumlar yapabilecek ve tam sayılar kümesini inşasını açıklayabilecektir.
7   7. Küme takımları ve küme takımlarının parçalanışlarına dair ilişkileri kurabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sembolik Mantığa Giriş
2 Sembolik Mantık Uygulamaları
3 Matematiksel İspat
4 Uygulamalar
5 Kümeler
6 Kümelerde İşlemler
7 Küme Takımları ve Parçalanışları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Bağıntı-1
10 Fonksiyonlar-1
11 Fonksiyonlar-2
12 Uygulamalar
13 Doğal Sayılar, Sonlu ve sonsuz kümeler
14 Tamsayıların inşası ve tamsayılarda aritmetik
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fethi Çallıalp, (1995) Örneklerle Soyut Matematik, İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları
Akkaş, H.-Hacısalihoğlu, H.-Özel, Z.-Sabuncuoğlu(2000)Soyut Matematik. A. Gazi Üniversitesi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serkan.narli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1234343
ÖK.25355345
ÖK.3534343
ÖK.434344
ÖK.534344
ÖK.634344
ÖK.7334344